У травні минув рік, як у Вінниці ввели нову систему руху транспорту. Дізнатися думку городян з цього приводу вирішили громадська організація «Голос Народу», Вінницький козацький полк ім. І.Богуна, обласні осередки партій «ВО Батьківщина», «ВО Свобода», «Удар» та Українська народна партія. Запрошуючи на презентацію результатів, вони обіцяли показати «шокуючі соціологічні дослідження транспортної реформи»…

Проте, дослідження виявилося безсистемним анкетуванням випадкових 2-х тисяч 300 респондентів, яке організації провели власними силами, а не за допомогою незалежних соціологів.

- Ми не хотіли, аби результати були заангажованими, для того і зібрали представників різних політичних і громадських організацій, – виправдовується керівник «Голосу народу» Віктор Маліновський.

- Тоді можна було звернутися не до вінницьких, а київських соціологів… - не вгавали журналісти.

- А ви заплатите за це? – відповів запитанням Маліновський.

Не маючи достатнього фінансування, опитування все ж провели, нібито керуючись усіма правилами соцдосліджень. Проте, жодними методиками не користувалися, похибку (як це роблять соціологи) не вирахували, тож годі й говорити про якусь репрезентативність результатів цього дослідження.

- Ми ж не говоримо, що ці дані – єдина істина. Ми поцікавилися думкою вінничан, аби почути їхні пропозиції і піти на діалог з владою, передати їй і Вінницькому ТТУ ці пропозиції, – пояснив представник «Батьківщини» Сергій Свитко.

- То якими будуть ваші пропозиції?

- У наших анкетах була спеціальна графа, де респонденти залишали свої пропозиції. Ми їх ще не опрацювали, але скоро це зробимо і передамо владі, – пообіцяв Віктор Маліновський.

результати опитування

Дані організатори дослідження збирали, як могли – ходили по квартирах, просили заповнити анкету просто в агітпалатках політсил. Наукового підходу до відбору респондентів не було. Також дивним чином розділилися кількість опитаних вінничан різними організаціями. Так, більше половини анкет опрацював «Голос народу» (1121), козацький полк Богуна – 325, Народний Рух – 300, «Батьківщина» – 250, «Удар» – 182, , Українська народна партія – 35, «Свобода» – 88.

Що ж до самих результатів дослідження, то 72% вінничан, які взяли у ньому участь, реформу оцінили негативно. На запитання, чи стало краще в окремих аспектах руху, 12,9% респондентів відповіли, що електротранспорт став ходити регулярніше та без вагомих затримок. А 35 % вінничан дотриманням розкладу руху незадоволені. Серед погіршення 36 % опитаних назвали також недостатню кількість вільних сидячих місць. Півтори тисячі респондентів зауважили, що їх витрати на проїзд після реформи збільшилися та зріс час на дорогу.

Проводячи опитування, активісти не лише не поцікавилися, як потрібно провести соціологічне дослідження, а й полінувалися заглянути в орфографічний словник. Так, презентуючи результати «шокуючого соцопитування», була допущена помилка у слові «визначЕлись» (правильно «визначИлись»), а в пункті «Данні про опитаних», літера «н» виявилася зайвою (правильно «дані»).

Як ви вважаєте, для чого міська влада провела транспортну реформу?, – звернулися журналісти до Маліновського.

– Якщо говорити відверто, я сам не знаю відповіді на це запитання. Але давайте спочатку. До реформи у Вінниці було 460 маршруток, залишилося 200. А 260 людей викинули на вулицю. Вони брали кредити, віддаючи під заставу квартири, аби придбати ці мікроавтобуси і заробити. Сьогодні банки забрали у людей ці машини, забрали квартири. Зате реформу зробили, аби влада могла заробити на муніципальних автобусах. Це була корупційна схема для заробляння грошей.

Позиція ТТУ

Активісти дуже здивувалися, побачивши під час презентації результатів свого дослідження начальника КП «Вінницьке трамвайно-тролейбусне управління» Миколу Форманюка.

- Якби ви звернулися до мене з цими питаннями, я би вам представив усю потрібну інформацію, і цього дослідження не доводилося би проводити, – сказав Микола Форманюк. – Це не транспортна реформа, а вдосконалення пасажирських перевезень у Вінниці. І це вдосконалення не має терміну від і до, а продовжується постійно, кожного дня. З приводу маршруток – їх було 460 офіційних, а ще 200 працювали нелегально. Вони їздили по місту хаотично, не маючи ліцензій, не проходячи технічних перевірок, чим наражали на небезпеку своїх пасажирів. Сьогодні ж у Вінниці на дороги виходить 252 маршрутки – вони підконтрольні, машини проходять технічний огляд, а водії – медичний. Для водіїв вінницького транспорту розробили та пошили форму. Графік дотримується чітко. Для безпеки пасажирів кожного кварталу водії здають іспити.

За словами Миколи Форманюка, нині Вінницьке трамвайно-тролейбусного управління вважається найкращим підприємством в Україні. Громадський транспорт Вінниці за рік перевозить 143 мільйони пасажирів. Кращі показники має лише Донецьк і Київ. Нову систему руху транспорту, керуючись досвідом Вінниці, уже вирішили впроваджувати Кам’янець-Подільський, Київ, Житомир і Луганськ.

Сьогодні на лінію ТТУ випускає 118 тролейбусів (до цього було 84), щоденно пасажирів обслуговує 81 трамвай та 22 муніципальних автобуси.

Якщо виникають проблеми, вінничани звертаються у диспетчерську службу ТТУ та у міську службу «Цілодобова варта», тож їх думки та пропозиції постійно вивчають. Так, на прохання пасажирів, деякі маршрути автобусів подовжено, інтервал руху став більш ущільнений.

- Минулого року за різницю в тарифах держава заборгувала Вінницькому ТТУ 7 мільйонів гривень, а тому піднімати ціни на проїзд було просто необхідно. Це при тому, що у Вінниці до останнього намагалися зберегти попередню ціну. Тож говорити, що хтось тут заробляє та використовує корупційні схеми, безпідставно, – наголошує Форманюк. - Проте, ми не дозволили здорожчати проїзду у маршрутках, хоча власники маршрутів піднімали це питання. Ми бачимо, що ціна на пальне не зросла, а отже немає потреби підвищувати тарифи.



Переглядів: 5985
Поширень: 0