Також хочуть облаштувати в усіх мікрорайонах велопарковки, створити умови для безпечного руху велосипедистів на перехрестях. Крім того, у найближчі сім років у різних куточках міста також з’являтимуться точки муніципального велопрокату, а усі, хто полюбляє двоколісний транспорт, отримають власний «документ» - картку велосипедиста. Відповідну програму розвитку велосипедного руху у Вінниці ухвалив сьогодні, 23 травня, виконком міської ради.

Майже три роки тому Вінниця почала займатись створенням у місті велосипедної інфраструктури. У 2011 році перші велодоріжки з’явились на проспекті Космонавтів, вулиці Хмельницьке шосе та проїзді Пирогова. Минулого року для велосипедистів з’явилось ще понад 15 кілометрів велосипедних доріжок (просп. Юності, вул. Стахурського та Квятека). А за наступні сім років у місті загалом хочуть влаштувати майже 85 кілометрів велодоріжок.

Втім, для того, аби місто стало зручним для велосипедистів, на облаштуванні велосипедних доріжок справа не закінчиться. Вінниця реалізовуватиме цілий комплекс заходів, які у результаті дозволять розвинути велосипедну інфраструктуру, поєднавши мікрорайони та центр міста між собою, а також влаштовувати велосипедні парковки та організовувати перехрестя із велодоріжками.

Так, наприклад, велодоріжки у поточному році будуть влаштовані за стандартами із врахуванням європейського досвіду та технічних умов вулиць. Зокрема на тих вулицях, де дозволятимуть умови, велодоріжки будуть влаштовані по краю проїзної частини та будуть завширшки від 1,25 до 1,5 метрів. Там же, де немає можливості влаштувати доріжки прямо на дорозі, велодоріжки будуть облаштовуватися на тротуарах. Всього лише у поточному році буде влаштовано 12,6 км велосипедних доріжок (Хмельницьке шосе – вул. Стахурського; проспект Космонавтів; вул. Квятека; вул. Келецька; вул. 600-річчя; просп. Юності; - вул. Пирогова; Парк Дружби Народів та інші вулиці мікрорайону Вишенька).

Ще одним напрямком буде розвиток велосипедної інфраструктури на перехрестях. З одного боку велосипедист матиме можливість швидко пересуватись, а з іншого - бути у безпеці. На круговому перехресті в крайній лівій смузі буде створена спеціальна зона для велосипедного руху, яку автомобілісти зможуть перетинати лише за умови, що вони не створюватимуть перешкод та небезпеки для велосипедиста.

Крім цього, на дорогах обласного центру будуть з’являтися «велобокси» - це 2-х метрова так звана «зелена зона», яка дозволятиме велосипедисту проїхати перехрестя першим за автомобілі.

Також для тих, хто любить велосипедні прогулянки, але не має власного «двоколісного коня», у різних районах Вінниці будуть функціонувати точки муніципального велопрокату. Окрім цього, у місті планується зробити спеціальний документ – картку велосипедиста. Це дозволить вирахувати кількість велосипедистів, збільшувати її та визначати напрямок велосипедного розвитку в мікрорайонах обласного центру. А для тих, хто вже надає перевагу цьому екологічному транспорту, по усій території міста з’являтиметься ще більше велопарковок. Вони дозволятимуть кріпити велосипед за три точки (два колеса та рама).

Презентував нову програму велоруху Олег Крупський – велосипедист, який сам вболіває за розвиток цього напрямку. Він вже декілька місяців працює у міській раді і саме він, спільно із працівниками департаменту енергетики, транспорту та зв’язку, ретельно вивчав досвід європейських партнерів Вінниці, в результаті чого були напрацьовані стандарти влаштування велодоріжок та велопарковок. Саме ці напрацьовані рішення і будуть реалізовуватись на вінницьких вулицях.

Під час розгляду програми розвитку велосипедної інфраструктури на 2013-2020 роки міський голова Володимир Гройсман зазначив, що велосипедний рух у місті розвивається досить динамічно. «Це дуже важливий напрямок нашої роботи, - підкреслив мер. - Лише на сьогоднішній день вже більш ніж півтори тисячі мешканців міста використовують велосипед для прогулянок і для пересування по місту загалом. Ця програма дозволить сформувати цілісну інфраструктуру з усіма основними та допоміжними вулицями міста, облаштувати велопарковки тощо. Важливо також і те, що у нас вже є людина, яка відповідає саме за розвиток велосипедного напрямку, і я пропоную, аби усі подальші рішення, які прийматимуться виконавчим комітетом міської ради щодо проектування чи будівництва цієї інфраструктури погоджувались також із нашим Містером Вело, який розглядатиме питання із точки зору зручності для велосипедистів».



Переглядів: 5736
Поширень: 0