З сьогоднішнього дня у місті запущено в роботу нову трамвайну колію, яка з’єднала дві основні транспортні гілки міста – вулицю Келецьку та Хмельницьке шосе. Реалізація цього масштабного проекту дала змогу якісно покращити транспортне сполучення мікрорайону Вишенька та дасть поштовх до розбудови 9-го та 10-го мікрорайонів міста. Змінено і два трамвайні маршрути – відпер трамвай №6 буде рухатися до Західного автовокзалу, а трамвай №2 курсуватиме по колу, сполучаючи вулиці Келецьку, Хмельницьке шосе та Пирогова.

Реалізація масштабного інфраструктурного проекту з будівництва дороги на чотири полоси руху, яка стала ще одним виїздом з міста, та трамвайної колії, що мала сполучити дві транспортні артерії Вінниці, розпочалася ще у 2008 році. Тоді було зроблено частину підготовчих робіт, але через світову фінансово-економічну кризу роботи були призупинені. Відновилось будівництво у 2012-му. Тоді Вінниці вдалося взяти кошти на вигідних для міста умовах під державні гарантії, 50 % фінансування яких – кошти держбюджету. Минулого року було завершено 1-й етап проекту (будівництво дороги), а в цьому році було закінчено роботи по облаштуванню самої колії та двох сучасних тягових підстанцій. 19 грудня відбулося офіційне відкриття об’єкту за участю в.о. міського голови Сергія Моргунова, голови обласної державної адміністрації Анатолія Олійника, а також народних депутатів-вінничан Сергія Кудлаєнка та Геннадія Ткачука.

Трамваї № 6 та № 2 відсьогодні їздять за новими маршрутами – у Вінниці відкрито новозбудовану колію

«Нова колія дасть великий поштовх для розвитку цієї території – 9-го і 10-го мікрорайонів міста, а також мікрорайону, який знаходиться за Барським шосе. Ми очікуємо, що найближчим часом тут буде жити біля 60 тисяч людей, - зазначає Сергій Моргунов. - Якщо говорити про ті маршрути, які ми запроваджуємо, то є цікавинка –2-й маршрут трамваю рухатиметься по колу. Трамвай не буде заїжджати на кінцеву, а матиме тільки 2 хвилини технічної зупинки». У КП «Вінницькій транспортній компанії» вже розроблені графіки роботи 2-го маршруту, по ньому рухатиметься 6 трамваїв: по 3 у кожному напрямку. Також буде змінено кінцеву зупинку і маршруту №6 – його подовжено до Західного автовокзалу.

Трамваї № 6 та № 2 відсьогодні їздять за новими маршрутами – у Вінниці відкрито новозбудовану колію

В. о. міського голови подякував всім підрядним організаціям за якісне виконання робіт та зачитав вітальну телеграму від Голови Верховної Ради України Володимира Гройсмана, з ініціативи якого і було розпочато реалізацію цього проекту, коли він був очільником міста.

Голова Вінницької ОДА Анатолій Олійник теж привітав усіх із завершенням такого масштабного для міста будівництва та зазначив, що відкриття цієї колії є прикладом для всіх міст України, як необхідно працювати та стратегічно мислити.

Загальна кошторисна вартість обох етапів проекту склала понад 80 млн. грн. За ці кошти було побудовано майже 2 км колії, тягові підстанції, дорогу на чотири полоси руху, тротуари, світлофори, благоустрій та ін. «Це дуже правильне рішення – збудувати транспортну мережу, що дасть можливість розбудовувати район. Бо зазвичай спочатку будують масиви, вузенькі вулиці, а потім між ними прокладають дорогу. Це правильне і сучасне рішення, яке може бути прикладом для всієї України, - вважає керівник КП «Вінницька транспортна компанія» Микола Форманюк. - Нова зупинка «100-річчя вінницького трамваю» є ще й кінцевою для маршруток, що підвозять до міста мешканців районів. Тепер одразу сівши на трамвай можна дістатися в будь-який бік міста. Трамваїв для того, щоб повністю забезпечити пасажиропотік цього мікрорайону, у нас вистачає». Єдине, що залишилось – це встановити зупинки, це буде зроблено з настанням тепла.

Трамваї № 6 та № 2 відсьогодні їздять за новими маршрутами – у Вінниці відкрито новозбудовану колію

Біля Західного автовокзалу було проведено і реконструкцію старого приміщення диспетчерської, де створено усі необхідні побутові умови для водіїв та кондукторів. Тут же зробили оглядову яму для обстеження трамваїв.

В. о. міського голови Сергій Моргунов на відкритті колії також зазначив, що в перспективі, коли навколишні мікрорайони будуть далі розвиватися та заселятися, і постане необхідність розширення мережі, то буде розглядатися питання щодо будівництва тролейбусної лінії вздовж нової дороги. Усі основні будівельні роботи для цього вже виконано, необхідно буде лише прокласти контактну мережу.



Переглядів: 10334
Поширень: 0