9 жовтня на Європейській площі відбувся фінальний захід «Тижня екологічного споживача-2016: Живи органічно!», що вже вдруге проходить у Вінниців рамках однойменної кампанії Всеукраїнської екологічної громадської організації «МАМА-86» за підтримки Шведського товариства охорони природи.

Вулична акція  розпочалася з велопробігу «Живи органічно!» за участю двох десятків велосипедистів по маршруту  Майдан Незалежності – Соборна – Пирогова – Келецька – 600-річчя – Хмельницьке шосе – Соборна – площа Європейська.

Потім учасники акції та вінничани зробили «Зарядку від КОПА» спільно з патрульною поліцією міста та взяли участь в інформаційно-просвітницьких заходах площадки «Живи органічно!», де була можливість дізнатися про переваги органічного харчування, створити еко-магніт та спробувати органічну молочну  продукцію.

На вихідних вінничани влаштували велопробіг, створювали еко-магніти та робили зарядку разом із поліцейськими

Регіональним координатором в проведенні «Тижня екологічного споживача: Живи органічно!» у Вінниці виступає Вінницький регіональний центр інформації «Креатив» спільно з партнерами Громадська організація «Вінниця мобільна», Центр європейської інформації у м.Вінниця, Вінницька ОУНБ ім. К.А. Тімірязєва за підтримки Вінницької міської ради, Управління патрульної поліції Вінниці, Газети «20 хвилин», «Моя Вінниця», ВелоВінниця, ВелоДрім.

На вихідних вінничани влаштували велопробіг, створювали еко-магніти та робили зарядку разом із поліцейськими

Екологічно відповідальне харчування, зокрема споживання органічних харчів, в Україні поки не дуже поширене. Одним із основних чинників є низький рівень доходів більшості населення, який не дозволяє багатьом українцям перейти на зазвичай дорожчу органічну продукцію. Однак споживання органічних харчів також стримують низька обізнаність українців з тим, що таке органічна харчова продукція і чому вона корисніша за традиційну, та брак інформації про негативний вплив на здоров’я і довкілля використання у землеробстві та виробництві харчів  мінеральних добрив, стимуляторів росту, консервантів та інших шкідливих речовин. Мільйони українців щодня економлять на харчуванні, купуючи продукти сумнівної якості, а потім витрачають величезні кошти на відновлення здоров’я після такого харчування.

На вихідних вінничани влаштували велопробіг, створювали еко-магніти та робили зарядку разом із поліцейськими

Напередодні «Тижня екологічного споживача» Вінницький регіональний центр інформації «Креатив»  провів онлайн-опитування вінничан про органічне харчування, в якому взяли участь 92 особи віком від 20 до 50 років.  85% опитаних зазначили, що при купівлі читають склад продуктів харчування на упаковці.  23% вважають, що органічний продукт від неорганічного можна відрізнити за смаком і запахом, 20% -  за надписом «еко», «біо», «натур», «органік» на упаковці, 47% - правильно зазначили - за маркуванням сертифікації органічного продукту, що розміщений на упаковці. 18% вінничан готові платити на 5% більше за органічний продукт, якщо він дорожчий, ніж звичайний;  32% опитаних готові платити за органічний продукт на 10% більше, 32% готові платити на 15-20% більше. Але для більшості вінничан (58%) головним критерієм при виборі продуктів харчування є ціна, а потім іде походження продукту та якість. Лише 33% довіряють виробникам, які стверджують, що їх продукція є органічною згідно з міжнародними стандартами.

Організатори сьогоднішнього заходу впевнені,  що популяризація екологічно відповідального споживання допоможе вінничанам більш свідомо та відповідально підходити до щоденного споживацького вибору, а відтак сприятиме покращенню здоров’я населення та збереженню навколишнього середовища.

На вихідних вінничани влаштували велопробіг, створювали еко-магніти та робили зарядку разом із поліцейськими

Для Довідки:

Четвертий рік поспіль Всеукраїнська екологічна громадська організація «МАМА-86», за підтримки Шведського товариства охорони природи та у співпраці з партнерськими організаціями, проводить щорічні «Тижні екологічного споживача» (ТЕС, http://www.greenweek.in.ua) — тижневі інформаційно-просвітницькі кампанії, що мають на меті популяризацію екологічно відповідального споживання і сфокусовані на одній із актуальних тем сталого споживання. ТЕС включають різнопланові інформаційно-просвітницькі заходи, спрямовані на різні цільові аудиторії — від пересічних споживачів до посадовців та бізнес-спільноти. ТЕС є частиною всесвітньої кампанії «Global Green Action Week», ініційованої Шведським агентством охорони природи, яка проводиться одночасно у 25 країнах світу у перший тиждень жовтня.

На вихідних вінничани влаштували велопробіг, створювали еко-магніти та робили зарядку разом із поліцейськими

Кампанія проходить під гаслом «Живи органічно!» і сфокусована на популяризацію органічного харчування та землеробства, як частини культури сталого споживання та харчування, серед сімей з дітьми та інших пріоритетних цільових груп, а також серед фермерів, що потенційно могли б перейти на безпечний для природи та здоров’я спосіб вирощування та виробництва сільськогосподарської продукції.

Що таке органічні продукти?

Натуральний, органічний, екологічно чистий, природний — часто виробники харчових та інших товарів використовують ці слова, щоб якомога привабливіше представити свою продукцію.   І споживач щиро вірить, що усі ці слова говорять про одне — продукт  не містить жодних небезпечних речовин і є корисним для здоров’я. Насправді  цим якостям відповідає тільки термін «ОРГАНІЧНИЙ»

На вихідних вінничани влаштували велопробіг, створювали еко-магніти та робили зарядку разом із поліцейськими

Органічні продукти — це такі продукти, при виробництві яких ЖОДНИМ ЧИНОМ не було застосовано:

пестицидів для боротьби з бур’янами та шкідниками, мінеральних добрив синтетичного походження, генетично модифікованих організмів, стимуляторів росту, гормонів, антибіотиків, підсилювачів смаку, штучних консервантів, добавок, згущувачів, канцерогенів.

Додаткову інформацію про органічне споживання і виробництво можна знайти на сайтах www.mama-86.org.ua, www.ecovillage.in.ua та www.greenweek.in.ua, www.facebook.com/greenweek.in.ua .



Переглядів: 2523
Поширень: 0