Восени Вінниця на три дні стане центром сучасної освіти. До нашого міста з’їдуться 200 дітей з різних куточків світу на Міжнародний конкурс педагогічної майстерності учнів «Summerhill». Наразі вже розпочався перший етап – заочний, коли діти надсилають організаторам есе про те, якою вони хочуть бачити школу. Наразі таких творів вже 127, найактивнішими є вінничани та харківчани, до речі, наймолодшою учасницею є шестикласниця з Вінниці. У зв’язку з великою кількістю бажаючих та тим, що школярі готуються до ЗНО, вирішили подовжити термін прийняття есе до липня.

Міжнародний конкурс педагогічної майстерності учнів «Summerhil» проводиться для учнів, які у майбутньому бачать себе педагогами. Конкурс запроваджений ГО «ОСВІТА.ПРО». Громадське об’єднання звернулося до міського голови Сергія Моргунова з пропозицією проведення фінального туру проекту саме у Вінниці та з проханням допомогти в його організації. Міський голова підтримав цю ініціативу.

Конкурс відбуватиметься у два етапи – заочний та очний. Під час заочного, який вже стартував, учасники пишуть есе на запропоновану їм цитату: «Школа, яка змушує дітей, активних за своєю природою, весь час сидіти за партами, вивчаючи здебільшого непотрібні предмети – це погана школа. Вона правильна лише для тих, хто вірить саме в таку школу, для людей, які позбавлені творчої іскри. І прагнуть дітей привести не до творчості, а до слухняності, до повної відповідності цивілізації. Де єдиний критерій успіху – гроші».

Есе від школярів 8-11 класів приймаються на електронну адресу. Зі всіма умовами конкурсу та контактними даними можна ознайомитися на сайті. Раніше планувалось, що есе прийматимуть до 30 квітня, але організатори на прохання учнів подовжили цей термін до липня. До речі, до конкурсу можуть долучатися всі бажаючі. Тобто поза конкурсом подати власне есе про розвиток школи можуть і дорослі. Есе розглядатиме журі, до якого входять відомі митці, журналісти, працівники освіти і культури України та інші. Кращі 200 учасників будуть запрошені на очний етап до Вінниці на три дні восени до Дня вчителя.

«Взагалі, ідея проведення конкурсу педагогічної майстерності учнів дуже цікава, вона припала до душі школярам. Наразі вже надійшло 127 заявок. Учні, в тому числі й з-за кордону, неодноразово звертались з проханням подовжити термін прийому есе, в тому числі й у зв’язку з ЗНО, адже більшість учасників – старшокласники. Цю ідею підтримала координаційна рада проекту. Тож, термін прийому есе подовжено, а очний етап відбудеться у Вінниці восени до Дня вчителя», – розповіла заступник міського голови Галина Якубович.

«На конкурс прийшли роботи майже з усіх областей України, але найактивнішими виявились вінничани і харків’яни. Вінниця виділилась й тим, що есе подала шестикласниця, організатори зробили виключення і понизили нижню межу для участі вінничанки, яка також хоче змагатись і проводити уроки в очному етапі. Також багато робіт прийшло не лише від учнів шкіл, а й коледжів, при чому не педагогічних. Кожну роботу перевіряє три члени журі, максимальна оцінка – 300 балів, тобто по сто від кожного члена журі. На початку конкурсу ми боялись, що діти почнуть писати не свої думки, що за них есе писатимуть вчителі, а це одразу помітно. Але такого не сталось, роботи дуже цікаві, нестандартні, мене здивувало наскільки діти гарно орієнтуються в освітніх системах світу, не видають «штампи», як зазвичай це роблять дорослі. В жодній роботі ми не почули осуду вчителів, діти обговорюють освітню систему і при цьому є повага до вчителя. Важливо, що учасники не лише подають ідеї, а й пишуть, як їх реалізувати. Видно, що школярі багато читають, адже вони цитують твори, які я читав лише в університеті. Головний критерій оцінювання робіт – нешаблонність мислення. Ми хочемо боротись з стереотипом, що вчитель – це нудна людина, що робота в школі не приносить задоволення», – каже голова ГО «ОСВІТА.ПРО» Ігор Цигвінцев.

Щодо очного етапу, то він проходитиме три дні. «У перший день в учасників перевірятимуть теоретичні знання з наук про школу: педагогіки, школознавства, історії педагогіки, порівняльної педагогіки тощо. У другий день – педагогічну майстерність, адже для вчителя важливо не лише знати педагогіку та дидактику, вчитель, насамперед, це яскрава особистість, він вміє зацікавити, бути артистом, представити себе. Тож під час цього етапу діти показуватимуть наскільки вони будуть креативними як вчителів, а також – розв’язуватимуть педагогічні ситуації, які зазвичай виникають на уроках. В третій день діти демонструватимуть фрагменти уроків, показуючи якими вони повинні бути на їхню думку. Ці заняття не будуть проходити у закритих шкільних класах, а на різних відкритих локаціях у Вінниці, завдяки чому заняття зможуть побачити всі бажаючі. Очний конкурс буде заходом для всього міста, до якого зможуть долучитись школярі, вчителі, батьки. Наші колеги погодились, що варто проводити такий конкурс у європейському місті Вінниці, бо для дітей, які приїдуть сюди, це буде дуже позитивним досвідом», – зазначив Ігор Цигвінцев.

«Ми сподіваємось, що цей фестиваль стане традиційним для нашого міста. Адже він корисний як для учнів, так і для вчителів та батьків. Цей конкурс співзвучний з новою прийнятою урядом концепцією, за якою школа має виховувати нову креативну інноваційну особистість, а виховати її можуть вчителі з новими ідеями та підходами. Здобутки конкурсу ми будемо використовувати у роботі», – зазначила директор департаменту освіти міської ради Оксана Яценко.

Головним інформаційним партнером Міжнародного конкурсу педагогічної майстерності учнів «Summerhil» стане «1+1 Media». А головою журі конкурсу - відома телеведуча Наталія Мосейчук.



Переглядів: 7127
Поширень: 0