Концерн Поділля

Основним методом у профілактиці епідемії ВІЛ/СНІДу, який показав свою дієвість в усьому світі  - є Програми зменшення шкоди. Яка ситуація на Вінниччині? Про це відбулася розмова із провідними фахівцями області під час засідання прес-клубу на тему «Соціальне замовлення на профілактику ВІЛ-інфекції/СНІДу».

Програми зменшення шкоди включають в себе замісну підтримувальну терапію, роздачу шприців, роздачу презервативів, консультування уразливих груп тощо.

За словами головного лікаря Вінницького обласного клінічного Центру профілактики та боротьби із СНІДом Ігоря Матковського, впродовж останніх 10 років, програми зменшення шкоди в Україні фінансуються Глобальним Фондом, що призвело до значного зменшення епідемії ВІЛ/СНІДу. Лише в минулому, 2016 році, Вінницька область отримала на програми зменшення шкоди від ГФ майже 11 млн грн (в т.ч. на шприци, голки і серветки – 858 тис.грн, контрацептиви і лубриканти – 361 тис. грн., лікарські засоби замісної підтримувальної терапії – 579 тис. грн.). На сьогоднішній день це фінансування значно скорочується, що може призвести до припинення роботи Програм зменшення шкоди. У свою чергу, така ситуація може спричинити нову хвилю епідемії ВІЛ/СНІДу в т.ч. і у Вінницькій області. Станом на 01.01.2017 р. під медичним наглядом перебуває 2 642 ВІЛ-інфікованих (у 2015 р. – 2 471, 2014 р. – 2 307, 2013 р. – 2 072, 2012 р. – 1935 осіб).

Головний лікар Вінницького обласного наркологічного диспансеру «Соціотерапія» Павло Слободянюк зазначив, що кількість представників СІН (споживачі ін’єкційних наркотиків), які отримали мінімальний пакет профілактичних послуг щонайменше двох разів на рік протягом 2016 р. склала 2328 осіб (2015 р. - 2242 осіб). Відсоток охоплення профілактичними послугами відносно їх оціночної кількості (4500) у 2016 р. склав 51,7% проти 49,8% у 2015.

У Вінниці фахівці обговорювали питання профілактики ВІЛ-інфекції

Заступник голови ГО «Інститут соціального розвитку» Олександр Бортник озвучив дані програмного моніторингу,  згідно якого кількість працівників комерційного сексу, які отримали профілактичні послуги у 2016 р. склала 487 осіб (2015 р. - 472 особи). Відсоток охоплення профілактичними послугами відносно їх оціночної кількості (1000) склав 48,7% проти 47,2%,  у 2015. Кількість чоловіків, які мають секс з чоловіками, охоплених профілактичними програмами.

Кількість чоловіків, які отримали профілактичні послуги у 2016 р. склала 511 осіб (2015 р. – 425 осіб). Відсоток охоплення профілактичними послугами відносно їх оціночної кількості (4200) склав 12,2% проти 10,1% у 2015.

Незважаючи на те, що основним джерелом ВІЛ-інфекції залишаються ВІЛ-інфіковані споживачі ін’єкційних наркотиків, збільшення статевого шляху передачі ВІЛ-інфекції, збільшення серед осіб з уперше встановленим діагнозом ВІЛ-інфекції питомої ваги жінок (2005 рік – 30,8%, 2010 рік – 42%, 2014 рік – 45,5%) свідчать про те, що епідемія перейшла на загал населення.

Щоб не допустити такого розвитку подій, Держава має взяти на себе відповідальність по забезпеченню стабільного фінансування Програм зменшення шкоди. Вже в багатьох регіонах України профілактичні програми реалізуються через механізм Соціального замовлення. Яскравими прикладами такої роботи є Одеса, Суми, Полтава. Про заходи, які впроваджуються в нашій області розповіла представниця Департаменту соціальної та молодіжної політики Вінницької ОДА Анастасія Гайдей. Вона повідомила, що у Вінницькій області впровадження механізму соціального замовлення передбачено Комплексною цільовою програмою соціального захисту населення Вінницької області на 2016-2018 роки (п. 7.3). На ці заходи передбачено 2016 р. – 450 тис.грн, 2017 р. – 500 тис. грн., 2018 р. – 550 тис. грн. У 2016 році конкурс соціального замовлення не проводився. Навесні 2017 року було проведено конкурс з сумою гранту 150 тис. грн.. по наданню соціальної послуги консультування дітей з інвалідністю, дієздатних та недієздатних людей з інвалідністю (розумові, психічні порушення), а також їх опікунів.

У Вінниці фахівці обговорювали питання профілактики ВІЛ-інфекції

Учасники прес-клубу дійшли висновку, що для збереження існуючої ефективної системи у боротьбі з епідемією ВІЛ/СНІДу, потрібна підтримка та допомога місцевої влади. Запровадження ж механізму соціального замовлення, в т.ч. і для контролю поширення епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу, забезпечить сталість Програм зменшення шкоди, що у свою чергу є одним із пріоритетів державної політики України у сфері охорони здоров’я і соціального розвитку та предметом міжнародних зобов’язань України у сфері ВІЛ-інфекції/СНІДу.

ДОДАТКОВА ІНФОРМАЦІЯ:

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про соціальні послуги», соціальне замовлення – засіб регулювання діяльності у сфері надання соціальних послуг шляхом залучення на договірній основі суб'єктів  господарювання  для  задоволення  потреб  у  соціальних послугах,   визначених  місцевими  органами  виконавчої  влади  та органами  місцевого  самоврядування.

Тобто, місцеві органи влади через механізм соціального замовлення передають деякі повноваження по наданню соціальних послуг (соціальна профілактика, консультування, надання притулку та ін) недержавним суб’єктам господарювання (в т.ч. громадським організаціям) на конкурсній основі за кошти місцевих бюджетів.

Стаття 13 цього ж Закону говорить, що місцеві органи виконавчої  влади, органи місцевого самоврядування шляхом збирання, узагальнення та аналізу інформації про  становище і життєві  обставини  особи або соціальної групи, оцінки   впливу  послуг  на  процес  подолання  складних  життєвих обставин визначають потреби у соціальних послугах, їх видах і обсягах та забезпечують   їх надання, у тому числі шляхом соціального замовлення, за рахунок коштів, передбачених цим Законом для фінансування соціальних послуг.



Переглядів: 1528
Поширень: 0

Меблі для дому - ПетроЦентр