Керівник засідання - Лазаренко Володимир Іванович (1-й заступник начальника управління з питань внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю) запропонував активно долучитися до діалогу і підняти «болючі» питання, котрі потребують змін. Як основним важелем розвитку якісної освіти Володимир Іванович акцентував увагу на гуманістичному напрямі освіти і виховання в цілому.

Так, про негативний вплив зовнішніх та внутрішніх чинників на формування особистості розповіла Нечипорук Наталя Михайлівна - в.о. директора обласного центру практичної психології і соціальної роботи.

Ціннісні виміри дошкільної і початкової освіти, особливості організації та планування освітньо - виховного процесу в дошкільних закладах обговорювала з круглим столом Бачинська Тамара Вікторівна – головний спеціаліст відділу загальної, середньої та дошкільної освіти управління освіти та науки облдержадміністрації.

Про виховну систему школи як невід’ємного складника успіху, а саме про основні орієнтири та інновації розповіла Лисогурська Тетяна Іванівна – начальник відділу позашкільної освіти, виховання та шкіл-інтернатів управління освіти та науки облдержадміністрації.

Чинники, які негативно впливають на якість освіти та на виховання дітей із власного досвіду та на яскравих прикладах дослідила Дмитренко Жанна Віталіївна – голова Комітету з питань культури Громадської ради при облдержадміністрації.

Про діяльність молодіжних громадських організацій області та їх вплив на самовдосконалення моральних якостей школярів учасникам доповіли:

Воловодюк Володимир Володимирович – отаман Козацького полку ім. Івана Богуна;
Мар’янчук Сергій Михайлович – голова молодіжної організації «СЛАВІС-ВІННИЦЯ»;
Романенко Олександр Вікторович – голова Комітету у справах сім’ї та молоді Громадської ради при облдержадміністрації.

Питання які підіймалися і обговорювалися учасниками «круглого столу»:

  • Взаємозв’язок сімейно-родинного та дошкільно-шкільного виховання:
    Чорна Олена Афанасіївна – заступник начальника управління освіти та науки облдержадміністрації.
  • Психолого-педагогічне проектування соціального розвитку особистості учнів у загальноосвітніх закладах:
    Нечипорук Наталя Михайлівна – в.о. директора обласного центру практичної психології і соціальної роботи.
  • Зайнятість працюючих батьків та наслідки вимушеної бездоглядності їх дітей:
    Богданова Наталя Миколаївна – заступник начальника управління у справах сім’ї та молоді облдержадміністрації.

Активну участь в обговоренні даної теми взяли також депутати Студентського Парламенту Вінниччини – Подолян Тетяна та Тутецька Юлія. Вони нагадали присутнім, що 2011 рік Віктор Федорович Янукович назвав роком української освіти. А також наголосили, що якість освіти перш за все залежить від виховання батьків, які зобов’язані прищепити дитині любов до навчання, на прикладах із особистого життя проілюстрували «круглому столу» реальну картину «освітньої ниви».

Учасники «круглого столу» дійшли спільного висновку, що освіта в Україні потребує кількісних та якісних змін. Для досягнення результату необхідно об’єднувати сили і спільними зусиллями намагатися досягнути бажаної мети.

ДОВІДКА:
У нашій державі бракує системного підходу до врахування думки дитини на всіх рівнях суспільного життя, принцип пріоритету інтересів дитини не покладено в основу державної політики у сфері охорони дитини та регулювання сімейних відносин. Політика держави не була спрямована на активну протидію дискримінації дитини, передовсім у доступі до інформації, освіти, медичних послуг. Фінансування державних програм та планів щодо прав дітей здійснювалося за принципом «скільки залишається», а не шляхом визначення фіксованої частки у Державному бюджеті України на їх реалізацію.

- У нас системно порушувалися і порушуються права дитини на отримання інформації та навчання рідною мовою, а також на рівноправне користування рідною мовою в усіх сферах суспільного життя, на протидію дискримінації за етнічною та мовною ознаками. В Україні посилилася державна політика з витіснення недержавних мов, що є рідними для значної частини населення України, з усіх сфер суспільного життя, що, у свою чергу, за висновками вчених, вкрай негативно впливає на повноцінне становлення та розвиток дитини.


Переглядів: 5002
Поширень: 0