Вони обговорювали нову схему руху громадського транспорту, яка розпочне діяти з 23 лютого поточного року. Вінницьку молодь цікавили причини, по яким здійснюється транспортна реформа, вартість проїзного квитка, як часто буде рухатись електротранспорт та яких результатів очікує влада від нововведень.

На зустріч, яка була організована Молодіжною радою при міському голові і Студентським Парламентом Вінничини, прийшло по декілька представників з кожного навчального закладу нашого міста. Відповідати на запитання студентів, окрім міського голови Володимира Гройсмана, були готові представники ТТУ, викладачі політехнічного університету, які виконували дослідження і на їх основі формували нові маршрути, представники профільного департаменту міської ради та маршрутні перевізники. Втім переважна більшість питань були адресовані міському голові Володимиру Гройсману, причому студенти зовсім не соромились ставити свої питання вголос - протягом всієї зустрічі у письмовому вигляді надійшло лише два питання.

На запитання навіщо змінювати систему руху Володимир Гройсман відповів аналогією - він транспортну систему міста порівняв із багатоквартирним будинком, у фундаменті якого з\'явилась тріщина: «Уявіть собі, що старший по будинку з\'ясував, що ця тріщина через кілька років призведе до повного руйнування будинку. У нього є два варіанти подальших дій: перший - мовчати, нехай люди так далі живуть, адже у їхніх квартирах все добре і немає проблем; і другий варіант - взятись за ремонт, щоб будинок не зруйнувався, хоча всякий ремонт пов\'язаний з тимчасовими незручностями. З міським транспортом та ж ситуація. Якщо не розпочинати зміни, то через кілька років ми втратимо громадський транспорт. Сьогодні у місті майже 120 трамваїв, а на лінії виходить половина. Решта має просто згнити?! Ви готові погодитись на те, щоб ми всі за пару років стали заручниками маршрутних перевізників, які будуть диктувати нам свої умови?!»

Саме тому нова схема і передбачає усунення дублювання громадського транспорту і маршрутних таксі. Студенти іноді погоджувались, іноді дискутували, але в цілому з розумінням поставились до намірів міської влади. Протягом зустрічі вони ставили запитання і в цілому по новій системі руху транспорту, і по конкретних маршрутах.

Особливо жваво обговорювались питання студентського проїзного квитка. Як виявилось, далеко не всі студенти сьогодні знають, що його вартість зменшиться (на один вид транспорту на 5 гривень, на два види - на 15 гривень) і становитиме відповідно 45 і 50 гривень. А заразом зменшується вартість проїзду у маршрутних таксі на підвізних коротких маршрутах і становитиме 1,75 грн. Прямо на зустрічі студенти прораховували, хто скільки виграє і скільки програє, вибираючи той чи інший маршрут.

Студенти висловлювали також свої пропозиції не тільки щодо нової схеми руху громадського транспорту, а й на майбутнє. Депутати Студентського Парламенту Вінниччини підготували і надали міському голові письмові пропозиції, в яких зокрема йшлося про зменшення інтервалів руху того громадського транспорту, який буде рухатись з 23 лютого, переглянути маршрути, якими часто користуються студенти ВУЗів, навчальні корпуси яких розташовані у різних куточках міста, розглянути можливість впровадження одноразового квитка для студентів вартістю у півціни від існуючої. Водночас студенти пропонують швидше впроваджувати електронну систему контролю графіку руху з допомогою GPS, ініціюють подальший розвиток найбільш екологічного транспорту, яким легко може користуватись молодь, - велосипеди. А міський голова повідомив, що вже тестується можливість встановлення безкоштовного Wi-Fi в трамваях.

«Звичайно, у нас є певні тривоги щодо нової схеми, але зараз важко говорити, чи буде нам зручно користуватись тим транспортом, який буде, чи ні, - говорить голова Студентського Парламенту Вінниччини Дмитро Слободянюк. - Тому я пропоную продовжити обговорення цих питань в процесі тестування». А представники міської влади в свою чергу пообіцяли і далі спільно зі студентами обговорювати впровадження нової системи.


Переглядів: 6152
Поширень: 0