29 серпня Міністерство освіти і науки України надало роз’яснення щодо додаткового зарахування вступників до вищих навчальних закладів у 2013 році. Згідно з документом, виш тепер отримав право проводити добір на навчання за кошти фізичних і юридичних осіб до 10 вересня в межах вільних місць ліцензованого обсягу. Участь у такому конкурсному відборі можуть брати абітурієнти, які раніше вступали до цього або до іншого вищого навчального закладу на той самий напрям підготовки (спеціальність), однак не були зараховані. Обов’язковою умовою для участі у такому конкурсі є подача оригіналів документів. Іншими словами, зараз абітурієнт повинен обрати лише один ВНЗ для вступу і віднести документи у приймальну комісію.

Щодо процедури проведення додаткового зарахування, то вищі навчальні заклади до 1 вересня 2013 року мали розмістити на веб-сайті та стендах приймальної комісії інформацію про додатковий прийом вступників на навчання за кошти фізичних і юридичних осіб на вакантні місця ліцензованого обсягу. Прийом документів та заяв, реєстрація їх в ЄДЕБО, формування та оприлюднення рейтингового списку проводиться з 2 до 10 вересня 2013 року. Наказ на зарахування має бути виданий не пізніше 11 вересня 2013 р.

За підсумками додаткового відбору на навчання за кошти фізичних та юридичних осіб не можуть бути зараховані абітурієнти, які отримали на вступних випробуваннях незадовільні оцінки. Також не мають права на участь у конкурсному відборі 2-10 вересня особи, чиї бали сертифікатів зовнішнього незалежного оцінювання є меншими, встановлених Умовами прийому та правилами прийому до вищого навчального закладу. Попри те, експерти Громадянської мережі «Опора» висловлюють сумніви у доцільності такого додаткового зарахування саме у вищих навчальних закладах ІІІ-IV рівнів акредитації. Адже абітурієнти, які братимуть участь у додатковому конкурсному відборі, зазвичай мають низький рівень знань, тому й не змогли вступити на навчання під час основного етапу зарахування. Доцільніше було б запропонувати таким особам можливість вступу до навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації, де б вони мали змогу продовжувати навчання та здобувати фах. Крім того, це б покращило фінансовий стан вузів І-ІІ рівнів акредитації, які мають значно менше фінансування, ніж навчальні заклади ІІІ-IV рівнів.



Переглядів: 4133
Поширень: 0