23 лютого у Вінниці розпочала працювати в тестовому режимі нова система організації роботи пасажирського транспорту. І вже через декілька днів після її впровадження міський голова Володимир Гройсман разом з представниками КП «Вінницьке трамвайно-тролейбусне управління», департаменту енергетики, транспорту та зв’язку міської ради, перевізників, Асоціації органів самоорганізації населення та відділу оперативного реагування «Цілодобова варта» зустрілись з журналістами, щоб обговорити перші результати моніторингу її впровадження, як усуватимуться тимчасові незручності, про найближчі кроки і перспективи модернізації громадського транспорту.

Володимир Гройсман зазначив, що транспортного колапсу, яким так лякали вінничан не трапилось, і навіть зізнався, що й сам з певною тривогою чекав початку впровадження нової схеми руху громадського транспорту, бо тільки на практиці можна було оцінити, як вона реально діятиме. Тепер розпочалось її відпрацювання і щоденний моніторинг. Його результати показали, що найбільш проблемними напрямками сьогодні є Старе місто, вул. Київська та Тяжилів. На напрямках, де є трамваї, особливих проблем не виникає – те, що вони стали курсувати частіше, помітили всі вінничани.

Міський голова вибачився за тимчасові незручності, які виникають у вінничан у перші дні, і пообіцяв, що міська влада оперативно реагуватиме на проблеми і вноситиме корективи в рух пасажирського транспорту до тих пір, поки вони не будуть усунені. Вже на цьому тижні на проблемних напрямках буде збільшена кількість одиниць транспорту. Однак мова йтиме про тактичні зміни – принциповий підхід до системи організації перевезень пасажирів у місті, яка включає всі види транспорту і усуває дублювання маршрутних таксі і інших видів громадського транспорту, міська влада не змінюватиме.

Володимир Гройсман ще раз зупинився на причинах, які спонукали владу міста до такого непростого кроку, який вже називають «вінницькою транспортною революцією». Мова йшла про принциповий вибір – або зберегти і створити умови для розвитку громадського транспорту, або ж допустити його поступове знищення. І хоча, можливо, вінничани сьогодні не відчувають в повній мірі гостроту цього вибору, цифри, наведені на прес-конференції, говорять про реальність цієї проблеми.

Вартість нового автобусу сьогодні становить біля 1,2 млн. грн., нового тролейбусу – вдвічі більша,а новий трамвай коштує більше 5 млн. грн. Якщо сьогодні не вкладати кошти в модернізацію парку громадського транспорту, то місто стане залежним від маршруток-монополістів. А відновлення громадського транспорту потім буде практично неможливим так само, як сьогодні немає шансів для відновлення багатьох підприємств, зруйнованих в 90-ті роки.

Міська влада і в попередні роки доклала чимало зусиль, щоб модернізувати парк міського пасажирського транспорту. Завдяки проекту «Цюріхські трамваї» місто отримало 126 трамвайних вагонів, також було закуплено 5 нових і капітально відремонтовано ще 12 тролейбусів, створено муніципальний автобусний парк, який вже налічує 24 нових ЛАЗів і «Богданів». Економічний ефект цієї модернізації можна оцінити майже в півмільярда гривень, хоча місто реально витратило менше 50 мільйонів гривень.

Приблизно в таку ж суму за цей же період можна оцінити тіньовий обіг на ринку маршрутних таксі і жодна копійка з цих коштів не була спрямована на покращення обслуговування пасажирів. «Фактично за п’ять років тіньові власники маршрутів позбавили нас з вами ще 40–50-ти автобусів або 25–30-ти тролейбусів. Не кажучи вже про кошти, які просто сплачувались вінничанами приватним перевізникам за проїзд і теж ніяким чином не працювали на розвиток пасажирського транспорту в місті. Чи згодні ви з тим, щоб це продовжувалось далі?! Про яку конкуренцію може йти мова – між приватними інтересами і інтересами громади?!» – наголосив Володимир Гройсман.

Тому сенс запровадження нового підходу полягає саме в тому, щоб створити передумови для поступового переходу до сучасної якісної системи пасажирських перевезень. Це не відбудеться одномоментно, але зміни у розмірі надходжень КП «Трамвайно-тролейбусне управління» відчуло з першого дня дії нової схеми. Виручка підприємства зросла на 30-40 тисяч гривень у день. Такі показники в подальшому дозволять планувати видатки ТТУ на розвиток і оновлення його рухомого складу на суму майже 10 мільйонів гривень в рік. Звичайно, міська влада продовжуватиме працювати і над залученням інших джерел розвитку громадського транспорту. Першочерговим завданням на думку очільника міста є оновлення тролейбусного парку і завершення формування автобусного парку. Він зазначив, що вже сьогодні ведеться робота по декількох напрямках, в тому числі і з міжнародними партнерами, але говорити про її результати передчасно.

А що стосується найближчих перспектив, то міська влада спільно з ТТУ продовжує працюватиме над впровадження сучасних елементів системи організації пасажирських перевезень. Для того, аби вінничани та гості міста мали можливість швидше адаптуватись до змін і обрати для себе найоптимальніший варіант пересування містом у потрібному напрямку, вже цього тижня на офіційному сайті міської ради в тестовому режимі розпочне працювати новий сервіс. Він буде доступний і у трамваях, враховуючи те, що у вагонах вже облаштовується Wi-Fi.

Окрім цього, планується проведення курсів по коректній поведінці для водіїв маршрутних таксі, які працюють спільно з ТТУ, і кондукторів громадського транспорту. В подальшому через відділ «Цілодобова варта» (15-60) буде продовжуватись контроль за якістю обслуговування пасажирів. Особлива увага буде звертатись на прояви хамства і порушення умов безпечного перевезення пасажирів у громадському транспорті з тим, щоб ті явища, які до сьогодні викликали справедливе невдоволення пасажирів, відходили в минуле.

«Я просив би вінничан з розумінням поставитися сьогодні до тих змін, які відбуваються, – зазначив Володимир Гройсман. – Адже наша єдина мета – побудувати якісну стабільну систему пасажирських перевезень у нашому місті. І у ці дні ми робимо ті кроки, які дають нам можливість рухатись у цьому напрямку, а не навпаки».


Переглядів: 4145
Поширень: 0