Більше місяця на Вінниччині функціонують центри обслуговування платників податків. Про цю та інші ініціативи ДПС України щодо співпраці з платниками податків розповідає голова ДПС у Вінницькій області Ірина Зленко, яка переконана, що податкова служба має відноситися до сумлінного платника як до VIP-клієнта.

–Ірино Володимирівно, Вінниччина чи не найперша з областей, де в кожній податковій інспекції вже активно запрацювали центри обслуговування платників податків. Які сервісні новації передбачені в даних центрах, і чи доступні вони для всіх платників податків?

– Ми є свідками побудови податкової служби європейського зразка: податкове відомство поступово перетворюється в державну структуру, зорієнтовану на виконання сервісних функцій для сумлінних платників. Головою ДПС України Олександром Клименком презентовано місію державної податкової служби: надавати послуги платникам податків і, як наслідок, забезпечити наповнення дохідної частини бюджету. Мені, як керівнику податкової служби області надзвичайно приємно сьогодні відзначити, що в кожній податковій інспекції ми створили якісно нову модель обслуговування платників податків. Всі 14 Центрів обслуговування платників податків (ЦОПП) облаштовані за єдиними стандартами: і зали видачі довідок, і надання консультацій, і подання звітності, і Інтернет-доступ, і зона WI-HI. Уніфікована структура дає можливість комфортно відчувати себе і відвідувачам з місцевої ДПІ, і платникам з інших регіонів. Всі сервіси абсолютно безкоштовні. Це, зокрема стосується і отримання платником безкоштовного ключа електронного цифрового підпису в регіональному відділенні Центру сертифікації електронних ключів, який знаходиться в ЦОППі Вінницької ОДПІ. Тому очевидно, що податкова служба націлена на абсолютно нові підходи щодо виконання своїх функцій та докорінно нові відносини з бізнес-середовищем. Ми прагнемо працювати так, щоб, платити податки було зручно, комфортно та необтяжливо.

- Раніше платники податків часто нарікали на черги, особливо в дні подачі звітності, значні витрати часу на спілкування з податковою службою. Чи змінюється ситуація зараз?

- Так, адже саме заощадження часу і витрат платника на сплату податків ставилось за мету при створенні центрів обслуговування платників податків. Їх відкриття – це не звітний рубіж, це лише початок роботи в цьому напрямку. Моя позиція по організації роботи ЦОППів принципова – ми маємо забезпечити ставлення до платника як до рівноправного партнера у стосунках, до нашого клієнта, який має залишитися задоволеним. Ми запроваджуємо систему зворотного зв’язку з платниками. Кожен відвідувач Центру може заповнити анкету та висловити свої зауваження, пропозиції та скарги стосовно обслуговування. Працює телефон «гарячої лінії», який дає змогу оперативно реагувати на всі звернення відвідувачів ЦОППів. Нас оцінюватимуть також незалежні громадські експерти. Я особисто спілкуюся з людьми під час відвідання інспекцій, а роблю я це часто і, повірте, не як керівник, а в якості звичайного платника податків: без будь-якого попередження і підготовки. Ми ставили за мету: максимум 15 хвилин в ЦОППі – і всі питання вирішені. Була приємно вражена в одній із інспекцій, коли спитала у літньої жінки, чому вона сидить на лавочці в залі очікування (може черга велика чи довідку довго чекати), вона відповіла – тут так прохолодно і гарно, зайшла відпочити.

– Вас знають як відкритого для спілкування керівника. Як сприймає Ваші ініціативи громадськість?

–Мабуть, це питання до громадськості. Але я переконана – позитивно. З великим бажанням завжди зустрічаюсь із підприємцями регіону, і, знаєте, помітила одну закономірність: навіть якщо до зустрічі представники бізнесу налаштовані, скажімо, не зовсім дружньо, то вже хвилин за десять спілкування починають говорити відверто, просять поради. У таких бесідах я оперую цифрами і фактами і до цього ж закликаю співрозмовників. Я прошу підприємців конкретно озвучувати те, що їх турбує, адже тільки так вони зможуть отримати реальну фахову допомогу. Не секрет, що дуже часто причиною непорозумінь є елементарна необізнаність суб’єктів господарювання. Тому акцент у нашій роботі має бути на роз’ясненні законодавства, консультації. Особисто я приймаю відвідувачів щосереди, не кожну другу-третю середу, а щотижня. В області є багато громадських організацій проте одними із найвідоміших та найпотужніших – Територіальне відділення Асоціації платників податків, яке на Вінниччині очолює Юрій Захарчук, та Регіональна рада підприємців при облдержадміністрації, яку очолює Алла Алєксєнцева. З цими об’єднаннями в поточному році було підписано Меморандуми про співпрацю. Документи готувалися з урахуванням основних принципів ефективної взаємодії влади та громадськості, з усвідомленням необхідності спільних дій, спрямованих на створення атмосфери довіри та партнерських відносин між платниками податків й органами державної податкової служби. Заплановано чимало спільних заходів, які б допомогли з’ясувати реальний стан взаємовідносин бізнесу з податковою службою та таких, що сприятимуть поінформованості платників податків щодо законодавчих змін, забезпечуючи зворотний зв’язок. Тобто на сьогодні ми готові почути бізнес та докладати усіх зусиль для його розвитку, але хочемо, щоб і бізнес почув владу. Належна та своєчасна сплата податків – неухильний обов’язок кожного. Лише за такого конструктивного підходу можна забезпечити надходження до бюджетів і створити сприятливе середовище для економічного розвитку краю.

–Відхід від суто фіскальної політики зумовлює посилення аналітичної складової і відповідних кроків з боку бізнесу.

– Діалог з бізнесом ми прагнемо будувати у форматі конструктивного діалогу, а не монологу лише податкової служби. Та на превеликий жаль, деякі суб’єкти господарювання розцінюють таке бажання щодо співпраці як лише односторонні зобов’язання. Так, ми суттєво зменшили кількість документальних перевірок, практично не здійснювали фактичні перевірки і в результаті бачимо зловживання зі сторони бізнесу, серед яких – використання нелегальної праці найманих працівників, виплата заробітної плати в розмірі значно меншому, ніж гарантований державою мінімум, співпраця із сумнівними контрагентами, ухилення від оподаткування. І це далеко не вичерпний перелік всіх порушень. Все це спонукає нас до глибшого доперевірочного аналізу, щоб проведення перевірок стало хоч і ефективним, проте одним із останніх методів впливу та забезпечення дотримання законності. Тож на першому місці – роз’яснювальна і профілактична робота.

–Звісно, податкова служба робить ставку на сумлінного платника. Однак статистика свідчить, що кількість економічних злочинів не зменшується, більше того, вони стають дедалі витонченішими, бо порушники закону послуговуються найновітнішими інформаційними технологіями. Які інструменти для протистояння цим злочинам мають у своєму арсеналі правоохоронці Вінниччини?

–На моє особисте переконання, податкова міліція – це орган, який дисциплінує платників. І зовсім не силовими методами, а завдяки оперативним заходам, які дають змогу протидіяти економічним злочинам. Важливим інструментом в арсеналі податкової міліції є аналітика. В результаті – бюджет отримує оперативне відшкодування збитків, відбувається руйнування кримінальних схем виведення коштів з-під оподаткування та недопущення розкрадання бюджетних коштів. На сьогодні філософія роботи податкової міліції – не посадити неплатника податків до в’язниці, а примусити його повернути завдані державі злочинною діяльністю збитки.

– В переддень професійного свята – Дня працівника податкової служби, яким Ви бачите сучасного податківця і щоб Ви хотіли побажати колегам?

Створення податкової служби європейського зразка неможливе без підняття престижу праці професії податківця, формування командного духу та почуття гордості за свою справу. Попереду у нас цікавий і динамічний процес трансформації служби від фіскальних функцій до сервісу і партнерських стосунків з платниками податків. Впевнена, що в моїй команді креативні й відкриті до новацій професіонали. Тому всім своїм колегам я щиро дякую за наполегливу працю, бажаю вагомих професійних здобутків, всім нам і нашим родинам світлих життєвих обріїв, оптимізму, добра, щастя, здоров’я та злагоди. Слова шани і подяки хочу адресувати також підприємцям, які чесні в стосунках з державою і з кожним днем примножують її економічну міць. Вірю, що і надалі між нами буде конструктивна співпраця задля соціально-економічної стабільності країни та зростання добробуту співвітчизників.



Переглядів: 3472
Поширень: 0