Як результат, комісії не можуть забезпечити своєчасне введення інформації щодо заяв від абітурієнтів, оскільки кожний запит система опрацьовує дуже довго. Зазначимо, що відповідно до Умов прийому, затверджених МОНМС, факт кожної подачі заяви в паперовій формі заноситься уповноваженою особою приймальної комісії до ЄДЕБПО безпосереднь.

Початок цьогорічної вступної кампанії можна охарактеризувати як «технічно несправний». Таке твердження випливає з незадовільної роботи Єдиної державної електронної бази з питань освіти (ЄДЕБПО) – автоматизованої системи збору та зберігання інформації, в тому числі про абітурієнтів, які подають документи на вступ до ВНЗ. До цією бази вносять дані абітурієнтів, які подають документи безпосередньо у приймальних комісіях або за допомогою системи електронної подачі заяв на вступ до вишів.

Окрім цього, ЄДЕБПО містить інформацію про атестат та додаток до нього, результати державної підсумкової атестації та іспитів зовнішнього незалежного оцінювання. У базі також зберігаються дані про вищі навчальні заклади та напрямки підготовки, з яких оголошено конкурс. Фактично вся вступна кампанія (подача документів, формування рейтингових списків) залежить від якості та стабільності роботи Єдиної бази.

До основних наслідків неналежного функціонування ЄДЕБПО, які впливають на якість організації цьогорічної вступної кампанії, слід зарахувати такі:

1. Приймальні комісії ВНЗ не можуть зареєструвати заяви абітурієнтів

Уже в перший день вступної кампанії (2 липня) на гарячу лінію Громадянської мережі ОПОРА почали надходити скарги від адміністраторів приймальних комісій на повільне з’єднання з сервером, на якому розміщена ЄДЕБПО. Як результат, комісії не можуть забезпечити своєчасне введення інформації щодо заяв від абітурієнтів, оскільки кожний запит система опрацьовує дуже довго. Зазначимо, що відповідно до Умов прийому, затверджених МОНМС, факт кожної подачі заяви в паперовій формі заноситься уповноваженою особою приймальної комісії до ЄДЕБПО безпосередньо (!) під час прийняття заяви. Окремо адміністратори скаржаться на те, що кількість балів у додатках до сертифікатів зовнішнього незалежного оцінювання, які приносять абітурієнти, не відповідають даним у ЄДЕБПО, а також на те, що за таких умов неможливо перевірити кількість уже поданих заяв у різні ВНЗ. На запитання та звернення з регіональних ВНЗ у міністерстві не реагують.

2. Інформаційна система «Конкурс» не працює

Інформаційна система «Конкурс» (vstup.info), яка стала одним з основних механізмів забезпечення відкритості та прозорості вступної кампанії, досі не відображає рейтингові списки абітурієнтів, які вже подали документи до вищих навчальних закладів. На гарячу лінію ОПОРИ постійно надходять звернення від вступників з питаннями про те, чи працюватиме «Конкурс» цього року. Такі технічні несправності пов’язані в першу чергу з тим, що цього року ІС «Конкурс» не заповнює безпосередньо приймальна комісія, а отримує дані з Єдиної державної електронної бази.
Окрім цього, на сайті до переліку ВНЗ не включено такі заклади освіти, як Львівська фінансова академія, Чорноморський державний університет ім. Петра Могили, Дніпропетровський коледж економіки та бізнесу при ДНУ ім. О. Гончара та інші – через це, у вступників виникають сумніви, чи вони проводять прийом абітурієнтів цього року та чи не позбавили заклади ліцензії на підготовку фахівців. Водночас в адміністраціях ВНЗ запевняють, що подали усі необхідні документи та здійснили оплату за підключення до ЄДЕБПО, а тому не розуміють, чому навчальні заклади відсутні в системі. Усі намагання дотелефонуватися до адміністраторів ЄДЕБПО – «Інфоресурс» є марними.

3. Подача електронної заяви функціонує нестабільно

Альтернативою довгим чергам у приймальних комісіях є можливість подавати заяву на вступ до ВНЗ через мережу Інтернет. Для цього абітурієнти повинні зареєструватися на спеціальному веб-сайті (ez.osvitavsim.org.ua), створити там свій профіль та ввести дані документів, необхідних для вступу.
Проте, за словами абітурієнтів, труднощі виникають ще на етапі реєстрації на сайті, а також при введенні особистих даних до анкети. Система електронного вступу періодично «зависає» та видає помилки, наприклад, автоматичний вибір статі, при виборі однієї спеціальності система реєструє абітурієнта на іншу, неможливо знайти відповідний напрям підготовки, відсутні результати з одного з предметів ЗНО. Окрім цього, всупереч затвердженому Міністерством «Порядку подання та розгляду заяв в електронній формі на участь у конкурсному відборі до вищих навчальних закладів», який визначає, що приймальна комісія повинна протягом 24 години зреагувати на отриману заяву, абітурієнти скаржаться на недотримання термінів розгляду їхніх електронних анкет та присвоєння їм відповідного статусу.

За таких обставин важко говорити про професійний підхід до організації вступної кампанії до вищих навчальних закладів. Ще більше дивують заяви Міністерства освіти і науки, молоді та спорту стосовно рекордної кількості поданих абітурієнтами заяв, у тому числі через систему електронного вступу. Проте Міністерство замовчує той факт, що ці заяви ще потрібно обробити у приймальних комісіях ВНЗ, а за такої незадовільної роботи Єдиної бази зробити це вчасно (за 24 години) майже не можливо.

Тому Громадянська мережа ОПОРА вимагає від Міністерства забезпечити належне функціонування ЄДЕБПО, посприяти якнайшвидшій передачі коректних та повних даних до інформаційної системи «Конкурс» та налагодити електронну подачу заяв. Вважаємо, що така непрофесійна організація вступної кампанії ставить під сумнів концепцію забезпечення рівного доступу до вищої освіти для усіх вступників.

Як ми повідомляли раніше, у Вінниці стартувала «гаряча лінія» для абітурієнтів 2012 року

у Вінниці виникли технічні проблеми першого дня вступної кампанії-2012



Переглядів: 5552
Поширень: 0