Автомобільні дороги – це важлива складова частина економіки. Без надійних, добротних доріг практично неможливо забезпечити фукціонування жодної галузі економіки.

Займаючи одинадцяте місце в Україні по території (26,5 тис.кв.км), Вінницька область на 01.01.2010р., як і в минулі роки, має одну з найбільших протяжностей доріг загального користування – 9,5 тис.км. Це 2 місце серед регіонів України. Дороги з твердим покриттям становлять 9,0 тис.км, або 95%, загальної протяжності, решта – ґрунтові дороги. Щільність автомобільних доріг з твердим покриттям на 1000 кв.км території в середньому по Україні 275 км. По Вінницькій області цей показник вищий, ніж в цілому по країні та в інших областях і становить 339 кілометрів. По цьому показнику область посідає п’яте місце серед регіонів України.

Дороги з цементобетонним та асфальтобетонним покриттям, на які приходиться найбільше навантаження по перевезенню пасажирів та вантажів становлять майже 2,0 тис.км – це п’ята частина автодоріг з твердим покриттям. Найбільшу питому вагу в дорогах з твердим покриттям області займають чорне шосе і чорні гравійні дороги – майже 40 відсотків. Автодороги з перехідними типами покриття (білощебенове та бруковані), які потребують вдосконалення, займають відповідно 24% та 18% в загальній протяжності автодоріг з твердим покриттям. Всі ці показники залишились на рівні 2008р.

Аналізуючи якісний стан автодоріг слід відмітити, що питома вага автодоріг з удосконаленими типами покриття (цементобетонне, асфальто-бетонне, чорне шосе, чорне гравійне) станом на 1 січня 2010р., як і станом на 1 січня 2009р. становила більше половини (59%) всіх доріг з твердим покриттям, що в порівнянні з станом на 1.01.2008р. більше на 0,2 в.п., а з 2000р. – на 1,3 відсоткового пункту.

У зв’язку зі сприятливим географічним положенням, наявністю транспортних коридорів, автомобільними дорогами Вінниччини прямує значна кількість великовагових, великогабаритних транзитних автомобілів, автотранспорт підприємств та організацій області, а також значна кількість автопарку приватних перевізників, переважна кількість якого також складається з автомобілів великої вантажопідйомності.
В зв’язку з цим, з кожним роком зростає значимість автодоріг, вимоги до їх стану.

Але, на жаль, слід відмітити суттєве зменшення фінансування на утримання автомобільних доріг в 2009р. порівняно з 2008р. Якщо в 2008р. воно становило 174 млн.грн., то в 2009р. фінансування зменшилось на 30% і становило 122 млн.грн. Такє велике зменшення відбулось за рахунок зменшення надходження коштів з місцевого бюджету, які в 2009р. становили майже 3 тис.грн. проти 22 млн.грн. в 2008 році.

За 2009р. дорожниками на капітальний ремонт витрачено 2,9 млн.грн., що в 12 разів менше, ніж у попередньому році. Але, незважаючи на це, було відремонтовано 0,3 кілометра автомобільних доріг з твердим покриттям та один міст загальною протяжністю 141,4 пог.м.

Роботи по поточному ремонту у 2009р. виконані на суму 38 млн. грн. Це дало змогу відремонтувати майже 210 кілометрів доріг та 120 пог.м мостів.

Витрати на експлуатаційне утримання становили 94 млн.грн.
Близькість державних кордонів зобов’язує дорожників, не зважаючи на зменшення фінансування, підтримувати дороги в належному стані, від цього залежить не тільки імідж регіону, але і всієї держави.


Переглядів: 4318
Поширень: 0