Укрзалізниця відправляє в перший рейс швидкісний експрес Київ – Міжнародний аеропорт «Бориспіль». Залізничне сполучення між столицею та головними повітряними воротами України функціонуватиме в режимі 24/7. На маршруті між Центральним залізничним вокзалом та аеропортом експрес робитиме зупинку на станції Дарниця.
Загальна вартість реалізованого проекту 480 млн грн. Якщо взяти до уваги ідею «Повітряного експресу» – аналогічного проекту, то на нього планували витратити понад 10 млрд грн.
У ході реалізації проекту добудовано до існуючої залізничної інфраструктури близько 4 км колії, зведено залізничну естакаду довжиною 272 м над трасою M03 Київ – Харків. Побудовано дві пасажирські платформи з павільйонами поблизу аеропорту та критий пішохідний перехід від платформ до терміналу D «Борисполя». Залізнична станція поблизу аеропорту отримала назву Бориспіль-аеропорт.
Окрім цього, на станції Київ-Пасажирський реконструйовано платформу біля 14-ої колії, з якої буде здійснюватися посадка та висадка пасажирів. Платформа модернізована: оновлено освітлення та оздоблення, враховано потреби людей з інвалідністю (тактильні показники, ліфт та інше).
Квитки на цей поїзд можна придбати в чотирьох кіосках самообслуговування, які розміщені на конкорсі над 14-ою колією. Також поруч збудовані дві зали очікування для пасажирів цього експресу. Зала підвищеного комфорту облаштована кондиціонерами, тут встановлені сучасні телевізори, LED-освітлення, Wi-Fi. Зал очікування облаштований комфортними сидіннями, розетками для підзарядки мобільних пристроїв, також організована спеціальна зона для дітей. Вхід до зали буде здійснюватися за наявності квитків на поїзд.
Для придбання квитка за готівковий розрахунок будуть організовані дві спеціальні каси на Центральному та Південному вокзалах.
Назву для швидкісного експресу було обрано шляхом відкритого голосування. Найбільше голосів отримала назва «Kyiv Boryspil Express».
На маршруті працюватиме 4 рейкові автобуси виробництва Pesa Bydgoszcz SA. Вони були модернізовані власними силами Укрзалізниці в локомотивному депо «Гречани». Зокрема, проведено ремонт основних вузлів рейкових автобусів, дизельних двигунів, систем опалення, вакуумних туалетів, модернізовано системи радіозв’язку та системи сповіщення пасажирів, оновлено інтер’єр кабіни машиніста, інформаційні табло, а також оновлено в корпоративному стилі інтер’єр та екстер’єр цього рухомого складу. Поїзди вміщають по 120 пасажирів, також облаштовано зони для перевезення багажу – для цього встановлені спеціальні стійкі.
Важливо, що платформи та рухомий склад на цій швидкісній лінії експлуатуватимуться з урахуванням усіх вимог безбар’єрного простору.
Також на цьому маршруті вперше на залізниці буде реалізована нова технологія оплати проїзду. Зокрема, на Центральному вокзалі в Києві та в Міжнародному аеропорту «Бориспіль» буде встановлено спеціальні термінали для продажу квитків за безготівкові кошти. Також пасажири можуть розрахуватися за проїзд безпосередньо в поїздах за технологією, що вже вдало опрацьована в Київському метрополітені спільно з Ощадним банком України. Після тестування безконтактних систем оплати на поїздах до Міжнародного аеропорту «Бориспіль» ця технологія буде розширена на інші поїзди – приміські та далекого сполучення.
Вартість проїзду становитиме 80 грн.
Також на базі залізничного експресу до аеропорту «Бориспіль» планується вперше впровадити єдиний квиток на різні види транспорту. Наприклад, клієнт зможе купити один квиток, що діятиме в поїзді, експресі та літаку.
Володимир Гройсман:
«Ми реалізували залізничну гілку з «Борисполем» за рекордні 9 місяців. Це черговий інфраструктурний проект, що дає нову якість послуг для громадян. Ми будуємо дороги, розвиваємо залізничне сполучення. Відповідально ставимося до розбудови інфраструктури»
Графік курсування поїзда складався таким чином, щоб поїзд міг конкурувати з іншими видами транспорту та враховував пікові навантаження МА «Бориспіль».
Розклад руху прискорених поїздів Київ-Пасажирський – Бориспіль-аеропорт
Номер
Київ-Пасажирський
Дарниця
Бориспіль-аеропорт
поїзда
відпр.
приб./відпр.
приб.
802
00.08
00.25-00.27
00.46
804
01.00
01.17-01.19
01.38
806
02.00
02.17-02.19
02.38
808
03.00
03.17-03.19
03.38
810
04.00
04.17-04.19
04.37
812
05.00
05.17-05.19
05.38
814
06.00
06.16-06.18
06.37
816
06.36
06.51-06.53
07.10
818
07.04
07.21-07.23
07.41
820
07.44
08.01-08.03
08.22
822
08.19
08.36-08.38
08.57
824
08.46
09.03-09.05
09.23
826
09.23
09.40-09.42
10.01
828
09.58
10.15-10.17
10.35
830
11.01
11.18-11.20
11.39
832
12.00
12.17-12.19
12.38
834
13.00
13.17-13.19
13.38
836
14.00
14.17-14.19
14.38
838
15.00
15.17-15.19
15.38
840
16.00
16.17-16.19
16.38
842
17.00
17.17-17.19
17.38
844
17.54
18.11-18.13
18.31
846
18.38
18.55-18.57
19.16
848
19.00
19.18-19.20
19.39
850
19.30
19.47-19.49
20.09
852
20.15
20.32-20.34
20.53
854
20.49
21.05-21.07
21.26
856
21.14
21.31-21.33
21.53
858
21.59
22.15-22.17
22.36
860
22.52
23.09-23.11
23.29
Розклад руху прискорених поїздів Бориспіль-аеропорт – Київ-Пасажирський
Номер
Бориспіль-аеропорт
Дарниця
Київ-Пасажирський
поїзда
відпр.
приб./відпр.
приб.
801
00.48
00.25-00.27
01.28
803
01.43
02.05-02.07
02.25
805
02.43
03.03-03.05
03.23
807
03.43
04.03-04.05
04.23
809
04.44
05.05-05.07
05.26
811
05.39
05.58-06.00
06.18
813
06.43
07.04-07.06
07.26
815
07.18
07.40-07.42
08.01
817
07.45
08.06-08.08
08.28
819
08.25
08.45-08.47
09.05
821
09.00
09.20-09.22
09.40
823
09.26
09.49-09.51
10.08
825
10.04
10.24-10.26
10.43
827
10.50
11.10-11.12
11.30
829
11.42
12.02-12.04
12.22
831
12.42
13.02-13.04
13.22
833
13.41
14.01-14.03
14.20
835
14.41
15.01-15.03
15.21
837
15.41
16.01-16.03
16.21
839
16.41
17.00-17.02
17.19
841
17.41
18.01-18.03
18.20
843
18.34
18.54-18.56
19.12
845
19.18
19.38-19.40
19.57
847
19.48
20.10-20.12
20.31
849
20.15
20.35-20.37
20.56
851
20.57
21.21-21.23
21.41
853
21.28
21.48-21.50
22.09
855
21.55
22.15-22.17
22.34
857
23.07
23.27-23.29
23.47
859
23.47
00.11-00.13
00.31
Довідково
У лютому 2018 року було представлено проект будівництва швидкісної лінії залізничного сполучення між Києвом та Міжнародним аеропортом «Бориспіль».
Уряд доручив до 1 грудня 2018 року розпочати рух за маршрутом. Станом на сьогодні роботи, необхідні для запуску проекту, повністю завершені.
Довжина маршруту від Центрального залізничного вокзалу до Міжнародного аеропорту «Бориспіль» складає 37,5 кілометра. Рухомий склад – рейкові автобуси Pesa.
Як очікується, запуск швидкісного сполучення не тільки суттєво спростить дорогу до аеропорту з міста, а також розвантажить ключові міські магістралі.