Традиційно музичними зустрічами у живописному Браїлові розпочався ХІV-й за рахунком Міжнародний фестиваль імені П. І. Чайковського та Н. Ф. фон Мекк, який щороку об’єднує професійних музикантів із різних куточків світу та закріплює за Вінницею авторитет фестивального осередку України. Історичне місце, де в 93-му стартували Дні Чайковського на Вінниччині — садиба баронеси фон Мекк у Браїлові — діючий музей, продовжує бути традиційним відправним пунктом і першим фестивальним концертним майданчиком.

Духовною оздобою фестивалю в рамках проекту «Музика в монастирських мурах» стали концерти відомих органістів у перший та останній фестивальні дні. У Храмі Пресвятої Діви Марії Ангельської грали народна артистка Молдови Анна Стрєзєва та англієць Алан Саттон – часті гості органного фесту.

Але офіційно початком фестивалю став грандіозний концерт у стінах концертного залу Вінницької філармонії. Так заради великого першого концерту Академічний камерний оркестр «Арката» запросив до нашого міста польського піаніста Артура Яроня, юних австрійців саксофоніста Мартона Бубрега та кларнетиста Бенса Бубрега, а диригентський пульт ділили керівник оркестру — заслужений діяч мистецтв України Георгій Курков, та неймовірно артистичний аргентинець Раміро Аріста.

У Вінниці завершився ХІV Міжнародний фестиваль імені П. І. Чайковського та Н. Ф. фон Мекк

У наступний день звучала камерна музика. Одразу два тріо у одній програмі – перше класичне фортепіанне, а друге дуже українське, кобзове. Це був концерт у двох відділеннях за участю тріо «A-Tre» (Ека Шаманаурі (ф-но, Грузія), Артем Куцан (скрипка, Україна), Анна Щербина (віолончель, Україна)) і тріо «Contemp» (Віталій Козицький (баян), Тетяна Козицька (кобза-пріма), Наталія Гері (кобза-бас)). Звучали твори П. Чайковського, Й. Гайдна, Ф. Мендельсона-Бартольді, В. Азарашвілі, А. Білошицького, А. Шустя, С. Войтенка, В. Зубицького, В. Рунчака.

Абсолютна насолода від надзвичайного хорового співу уславленої хорової капели очікувала відвідувачів філармонії у середу. Володар дев’яти гран-прі і тридцяти перших місць на міжнародних хорових конкурсах, Академічна хорова капела «Орея» Житомирської обласної філармонії, під керівництвом диригента заслуженого діяча мистецтв України маестро Олександра Вацека, підкорила серця вінничан знову. Постановка кожного пісенного номеру «Ореї» вражає, голоси солістів зачаровують. Харизма диригента теж грає не останню роль в тому, що після кожної пісні лунають довгі нестримні овації.

У Вінниці завершився ХІV Міжнародний фестиваль імені П. І. Чайковського та Н. Ф. фон Мекк

Наступний вечір став вечором поезії та вокалу від солістів Одеської філармонії. Спеціальну програму за творами Петра Ілліча Чайковського «То було ранньою весною» виконували Алла Гавриліна (сопрано), Лідія Давиденко (меццо-сопрано), Віктор Мельник (тенор), Костянтин Величко (баритон), Чжоу Цзіюань (бас), Лі Сяоюй (ф-но), Андрес Рохас Галік (скрипка). Концертмейстер – заслужена артистка України Світлана Тімофєєва. Лектор-музикознавець – заслужений працівник культури України Ганна Розен.

Минулої п’ятниці відбулося урочисте закриття фестивалю. Грандіозний концерт, який пролунав у цей вечір для вінничан мав у своїй програмі світову прем’єру і проходив в рамках Національного культурно-мистецького проекту «Три С: Скорик - Станкович - Сильвестров». До Вінниці завітав Герой України, народний артист України Мирослав Скорик. Він зайняв почесне місце у глядацькій залі, а на сцені розташувався Академічний симфонічний оркестр Чернівецької філармонії (художній керівник — заслужений діяч мистецтв України Йосип Созанський).

У Вінниці завершився ХІV Міжнародний фестиваль імені П. І. Чайковського та Н. Ф. фон Мекк

Перше що зазвучало, був знаменитий «Гуцульський триптих» маестро Скорика, музика, яку він написав ще зовсім молодим для кінофільму-шедевру «Тіні забутих предків». Далі звучала у виконанні оркестру увертюра-фантазія «Ромео та Джульєтта» Петра Чайковського. Схожа тема кохання, але різні жанри, епохи та композитори. Далі презентовано було 24-й Каприс Нікколо Паганіні у обробці Мирослава Скорика, твір звучав свіжо та сучасно завдяки акценту на ударні інструменти.

І ось настала мить прем’єри. На сцену вийшов знаменитий український віолончеліст Олександр Пірієв – автор ідеї проекту «Три С: Скорик - Станкович - Сильвестров», керівник інформаційного інтернет-ресурсу Національний портал академічної музики «Music-ReviewUkraine». Концерт для віолончелі з оркестром було написано маестро Скориком саме для Олександра Пірієва, як особлива подяка за його значний внесок у розвиток української академічної музики. Прем’єра концерту відбулась всього за тиждень до того у Львові, а зараз вже вінничани мали змогу насолодитись ексклюзивним твором. Лірична, м’яка, але у той самий час і енергійна музика була схожа на характер самого виконавця.

У Вінниці завершився ХІV Міжнародний фестиваль імені П. І. Чайковського та Н. Ф. фон Мекк

А завершувався фестиваль не лише звичними вітальними словами від організаторів, але й сюрпризом. Сам маестро Мирослав Скорик вийшов на сцену і диригував оркестром. Зазвучала геніальна «Мелодія» і струни віолончелі Олександра Пірієва торкалися сердець всіх слухачів у залі. Цей концерт став чудовим завершенням низки музичних подій в рамках ХІV-го Міжнародного фестивалю імені П. І. Чайковського та Н. Ф. фон Мекк.

У Вінниці завершився ХІV Міжнародний фестиваль імені П. І. Чайковського та Н. Ф. фон Мекк

Крім основного концертного майданчика - зали філармонії - фестивальні заходи відбувались у дванадцяти районах Вінниччини. Фестиваль тривав під гаслом «Мистецтво заради миру», і частину коштів, виручених від продажу фестивальних квитків, було перераховано у Фонд підтримки учасників АТО. Фестиваль проходив під патронатом голови обласної державної адміністрації Валерія Коровія, голови обласної Ради Анатолія Олійника та міського голови Сергія Моргунова та за підтримки меценатів і партнерів. Меценати фестивалю: Благодійний Фонд Володимира Продивуса, Концерн «Поділля», Ювелірне підприємство «Мальва».



Переглядів: 3521
Поширень: 0