Що чекати вінничанам від податку на нерухоме майно та хто і скільки сплачуватиме за надлишкові квадратні метри?

29.12.12 10:48 6171

З 1 січня 2013 року запроваджується податок на нерухоме майно. Про те, чого чекати вінничанам від нового збору та хто і скільки сплачуватиме з нового року за надлишкові квадратні метри - розповіла читачам голова ДПС у Вінницькій області Ірина Зленко.

Що чекати вінничанам від податку на нерухоме майно та хто і скільки сплачуватиме за надлишкові квадратні метри?

Ірина Зленко

- Ірино Володимирівно! Кому з вінничан потрібно готуватися до додаткових витрат наступного року?

Хочу одразу заспокоїти власників квартир житловою площею до 120 квадратних метрів і будинків до 250 «квадратів». Вони можуть не хвилюватись. Оподатковувані квадратні метри житла починаються з площі, що перевищує 120 і 250 «квадратів» квартири та будинку відповідно. Особливо хочу звернути увагу читачів, що оподатковується саме житлова площа. Якщо говорити про наш регіон, переважну більшість вінничан цей податок омине – будинків понад 240 квадратних метрів та власників більш ніж 120-метрових квартир не так вже й багато. А якщо взяти до уваги, що майно перебуває у спільній власності подружжя, то коло тих, хто сплачуватиме податок на нерухомість, звужується.

— А якщо людина є власником декількох квартир чи будинків, то за яких умов зобов’язана сплачувати податок на нерухомість?

На один із об’єктів нерухомості надається пільга. Крім того, власник майна має право вибору, з якої нерухомості сплачувати податок. Тобто людині, звичайно, вигідно обрати пільговою більшу квартиру чи будинок, що у власності, й сплачувати податок із меншої. Навіть якщо у власності два житлових об’єкти, площа яких не перевищує визначені законом 120 і 250 квадратних метрів, податок на нерухомість на один об’єкт нараховується.

- Якою ж є ставка для власників, так би мовити, елітного житла, простіше кажучи, у скільки обійдеться кожен зайвий квадратний метр? І яким чином відбуватиметься визначення суми податку?

Податок обчислюють органи державної податкової служби (з об'єктів житлової нерухомості, які знаходяться у власності фізичних осіб) та до 1 липня звітного року надсилають платникам податку податкове повідомлення-рішення про суму податку, що підлягає сплаті, та платіжні реквізити. Що стосується ставок податку, то для квартир, житлова площа яких не перевищує 240 кв. метрів, та житлових будинків, житлова площа яких не перевищує 500 кв. метрів, - вони становитимуть 1%, а для елітного житла, враховуючи рішення місцевих рад, за зайвий квадратний метр буде сплачуватись 11, 47 грн., та 30,96 відповідно. Нагадаю, що на 1 січня 2013 року Законом про державний бюджет затверджено розмір мінімальної заробітної плати – 1147 грн.

- Податок на нерухомість, згідно Податкового кодексу вводиться з 1-го січня 2013 року, коли його варто сплачувати? Вже в січні? Раз на рік чи частіше?

Всі нюанси сплати податку на нерухомість регулюються статею 265 Податкового кодексу України. Зокрема, цією нормою передбачено, що податковий період дорівнює одному календарному року. Тобто, платити потрібно буде раз на рік. При цьому до 1 липня 2013 року усі фізичні особи – власники нерухомості, яка підлягає оподаткуванню, отримають від податкової служби повідомлення-рішення, в якому буде зазначено суму, що має бути сплачена до бюджету. А сплатити потрібно буде протягом 60 календарних днів.

- Як бути платнику, якщо він не згоден з розрахунками, які здійснила податкова служба?

Якщо платник податків не згоден з сумою нарахованого податку або вважає, що має пільгу щодо його сплати, він може звернутися в податкову службу з правоустановчими документами на нерухоме майно, і якщо податкова служба припустилася помилки в розрахунках, провадиться перерахунок суми податку та надсилається нове повідомлення-рішення.

- Чи передбачено подання декларацій з податку на нерухомість?

Так, подання декларацій дійсно передбачено, але лише для юридичних осіб – платників єдиного податку. Що стосується фізичних осіб – їм головне вчасно сплатити цей податок до бюджету.

— Чимало вінничан мають дачні чи садові будинки. Вони оподатковуються?

— Ні, за умови, що у власника лише один такий об’єкт.

-Ірино Володимирівно! На Вашу думку, який зиск буде країні та, зокрема, нашому регіону від запровадження такого податку?

Я глибоко переконана, що оподаткування нерухомості потрібно наповнити реальним змістом. Адже якщо такий податок стане однією з вагомих статей дохідної частини бюджету, інструментом для підтримки стратегічних соціально-економічних програм на користь мешканців області, міста, села, він, безперечно, необхідний. Якщо звернутись, приміром, до світового досвіду, то податок на нерухомість забезпечує 38% надходжень до місцевих бюджетів у Канаді, 33% - у Франції та близько 30% - у США. В країнах з економікою, що розвивається, податок на нерухомість становить 40-80% платежів до місцевих бюджетів.

— Звичайно, що у людей виникне чимало запитань. Де можна з’ясувати всі моменти щодо сплати податку на нерухомість?

— Ми всі розуміємо, що податок на нерухомість для нашої країни новий. Його впровадження викличе чимало запитань. Тому пропонуємо вінничанам за всіма консультаціями звертатися на спеціальну телефонну лінію: 0-800-501-007. Вам нададуть усю необхідну інформацію щодо нюансів сплати цього податку. Крім того, на Вінниччині працює 14 центрів обслуговування платників податків при податкових інспекціях області. З моменту запровадження податку на нерухомість, 1 січня 2013 року, кожен відвідувач сервісних установ податкової служби зможе отримати детальну інформацію. Також уся інформація щодо податку на нерухомість міститься на офіційному веб-сайті ДПС України та суб-сайті ДПС у Вінницькій області.

"Моя Вінниця"За iнформацiєю:ДПС у Вінницькій області
Система Orphus

Останні новини

Реклама

Загрузка...
Загрузка...
Афіша кінотеатра Мультіплекс (Караван)