Нові форми проведення електронних податкових перевірок

22.04.15 14:40 1790

Нові форми проведення електронних податкових перевірок

Більше року в Україні працює механізм проведення перевірок в електронному режимі. Що це за нововведення та для кого вони передбачені і як саме ними можна скористатися?

Що таке електронна податкова перевірка?

Дана форма перевірки передбачена п. 75.1.2 Податкового Кодексу України. Це - документальна невиїзна позапланова перевірка. Це не обов'язкова перевірка а свого роду аудит задля переконання самого бухгалтера у правильності ведення обліку і нарахуванні всіх податків.  Така  перевірка проводиться за бажанням платників податків але за умови що такий платник відноситься до категорії платників із незначним ступенем ризику . Проводиться перевірка один раз на три роки.

Хто зможе скористатися перевіркою в електронному вигляді?

Впровадження такої практики проведення дистанційних податкових перевірок здійснюватиметься поступово. Даним сервісом вже можуть скористатися підприємства та фізичні особи підприємці які обрали спрощену систему оподаткування, а також   представники мікро-, малого та середнього бізнесу на загальній системі оподаткування (визначення даних категорій платників міститься в Господарському Кодексі), а з 1.01.2016 року право на електронну податкову перевірку отримають і інші платники податків.

Необхідна інформація для проведення податкової перевірки в електронному вигляді

Платник податків, який бажає пройти дистанційну перевірку, повинен повідомити про свій намір до органу фіскальної служби за місцем реєстрації Для цього він  за 10 календарних днів до очікуваного початку проведення електронної перевірки подає заяву, із зазначенням слідуючої інформації:

  • загальні облікові дані платники податків;
  • періоди господарської діяльності, що підлягають перевірці, (платник податку може визначати їх сам в тому випадку, якщо за аналогічні періоди з таких самих питань не проводились документальні планові або позапланові перевірки);
  • застосовувана платником податків система оподаткування;
  • перелік податків, які будуть перевірені в ході електронної перевірки;
  • дані про ведення бухгалтерського обліку, зокрема, первинні документи в електронному вигляді;
  • документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, у відповідному форматі;
  • спосіб надання документів (електронною поштою або на будь-якому носії).

Результат електронної перевірки

За результатами електронної перевірки складається довідка у двох примірниках, що підписується посадовими особами контролюючого органу, які проводили перевірку, та реєструється у контролюючому органі протягом трьох робочих днів з дня закінчення установленого для проведення перевірки строку. Довідка  вручається (надсилається поштою) платнику податків або його уповноваженому представнику, який повинен ознайомитися з документом і підписати його або надати заперечення протягом 5 днів з моменту вручення (П. 86.4 ПКУ). Якщо ж платник податків не згоден з результатами перевірки, він має право направити свої зауваження разом з підписаним примірником довідки.

В цілому практика застосування таких електронних перевірок направлена на забезпечення спрощення життя підприємцям. Можливість надання звітності в електронному вигляді та проходження електронних документальних перевірок дозволить платникам податків витрачати менше часу на спілкування з перевіряючими, що сприятиме усуненню факторів корупційних проявів зі сторони працівників фіскальної служби.

"Моя Вінниця"За iнформацiєю:Головне управління ДФС у Вінницькій області
Система Orphus

Останні новини

Реклама

Загрузка...
Загрузка...
Афіша кінотеатра Мультіплекс (Караван)