Вінницька преса очима експертів з журналістських стандартів

03.05.12 02:35 3315

У Вінниці моніторять шість газет і два сайти

Вінницька преса очима експертів  з журналістських стандартів

У Вінницькій області з лютого 2012 року проводиться моніторинг ЗМІ на предмет дотримання журналістських стандартів та публікації матеріалів із ознаками замовності (джинси) експертами «Інституту масової інформації» в рамках проекту «Українського освітнього центру реформ» за підтримки програми «У-медіа» міжнародної неурядової організації «Internews Network».

За результатами першого місяця моніторингу, як розповіли на засіданні у „Вінницькому прес-клубі” вінницькі експерти Ірина Ярошинська та Юрій Пархомчук, середній бал-оцінка місцевих ЗМІ склав 3,81 із 6 можливих балів. Разом із місцевими експертами оцінку вінницьких ЗМІ в лютому проводили експерти з Донецька.

- Загалом, у порівнянні з іншими регіонами вінницькі ЗМІ виглядають на голову вище, - зауважив Юрій Пархомчук. – При цьому в наших журналістів ще є резерви і потенціал для росту. Проте, як і у всіх, вистачає й суб’єктивності при подачі тих чи інших подій.

Моніторяться найвпливовіші новинні ЗМІ Вінниччини - сайти «Моя Вінниця» та «Вінниця-інфо», а також газети «33-й канал», «РІА», «РЕАЛії», «Місто», «Вінниччина» і регіональний випуск «Газети по-українськи». При виставленні оцінок експерти керуються такими критеріями, як «баланс думок», «оперативність», «достовірність», «відокремлення фактів від коментарів», «точність», «повнота представлення фактів».

- Майже у всіх виданнях найкраще представлена «оперативність», – констатувала експерт з моніторингу Ірина Ярошинська. – Але у всіх ЗМІ проблема із дотриманням балансу думок. У журналістів, я розумію, фізично не вистачає часу покопатись у проблемі і надати читачу інформацію у повному обсязі, але ж це не може слугувати виправданням.

Експерти також зазначили, що он-лайн видання зловживають «паркетними» матеріалами – тобто передруком прес-релізів органів влади без посилань на першоджерела.

Ще однією проблемою є рекламні матеріали, не промарковані належним чином. За словами Ірини Ярошинської, із 146 матеріалів, які оцінювали експерти, 11 віднесені до прихованої політичної реклами і 14 – до комерційної. Як зауважив при цьому Юрій Пархомчук, експерти інформують видання про поточну ситуацію з моніторингу і сайт «Моя Вінниця» відразу скоректував подачу подібних матеріалів, почавши з березня позначати їх чітко, як «Реклама». Тепер справа й за іншими, які ще приховують деякі рекламні матеріали за „зірочками” та „Р”.

"Моя Вінниця"За iнформацiєю:Олександра Мруг
Система Orphus

Останні новини

Реклама

Загрузка...
Загрузка...
Афіша кінотеатра Мультіплекс (Караван)