Шість років тому у Вінниці було розпочато масштабний проект – будівництво трамвайної колії, яка мала з’єднати вулицю Келецьку та Хмельницьке шосе. У 2008 році за кошти з міського бюджету було розпочато земляні роботи, частково зроблено земляне полотно, дощову каналізацію та інші підготовчі роботи. Але через світову фінансово-економічну кризу та брак коштів всі роботи довелося згорнути. Відновились вони лише у 2012 році.

У Вінниці розпочато тестування нової трамвайної колії

Торік Вінниця долучилася до програми кредитування під держгарантії, відповідно до якої на завершення проекту було надано 36 млн. грн. коштів на вигідних для міста умовах, адже 50 % тіла кредиту та половина відсотків сплачуються держбюджетом. Завдяки цим коштам на сьогоднішній день будівництво трамвайної колії підходить до завершення.

У Вінниці розпочато тестування нової трамвайної колії

«Всі конструктивні роботи вже виконано, основною з яких було облаштування тягової підстанції – «енергетичного серця» цієї трамвайної лінії, це саме дороговартісне з усього обладнання, яке використано при будівництві, - розповідає директор департаменту капітального будівництва міської ради Михайло Мирончук. – Тягову підстанцію вже запустили, виконано її налагоджувальні роботи, контактну мережу добудували. Залишилися роботи з оздоблення та благоустрою». Днями буде розпочато і реконструкцію вулиці Стельмаха із облаштуванням велодоріжки, яку проводитимуть теж за кошти з держбюджету.

У Вінниці розпочато тестування нової трамвайної колії

З 1 вересня розпочались технологічні пуски трамваїв новою колією. Поки що вони рухатимуться в тестовому режимі для того, щоб можна було завершити роботи по підбивці та виправці ланок колії. Вагони курсують від Келецької до Барського шосе і в зворотному напрямку.

Володимир Гройсман відвідав будівництво трамвайної колії, яка з’єднує вулицю Келецьку та Хмельницьке шосе

Сьогодні будівництво відвідав Віце-прем’єр-міністр України Володимир Гройсман, який і був ініціатором цього проекту, коли працював Вінницьким міським головою: «Реалізації проекту передувала дуже ретельна підготовка, і сьогодні він фактично підходить до завершення. Це серйозний проект, який є стратегічним для Вінниці – відкривається ще один в’їзд-виїзд з міста. Окрім цього, буде реконструйовано частину Барського шосе та вулиці Стельмаха. Створено трамвайне кільце, яке об’єднає Келецьку і Хмельницьке шосе. Дуже добре, що спільними зусиллями ми його змогли завершити, адже цей проект мав всі шанси залишитися в стороні, і потрібні були б роки, щоб його дофінансувати».

На сьогодні окрім робіт по усадці та підбивці колії залишилося встановити трамвайні зупинки, пішохідне огородження, закінчити технічні та пішохідні тротуари, виконати облицювання підпірної стінки, завершити озеленення та доустановити світлофори, дорожні знаки і нанести дорожню розмітку. У постійну експлуатацію ділянку колії заплановано здати в кінці листопада – на початку грудня. Після чого і буде розроблено нові маршрути, по яких перевозитимуть пасажирів. ​



Переглядів: 6070
Поширень: 0