У вінницьких Центрах адміністративних послуг тривають зміни, пов'язані із передачею на місцеві рівні ряду послуг, які раніше надавали представництва державних органів влади. У департаменті адміністративних послуг міськради, який координує роботу прозорих офісів, вже здійснюють реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців; реєстрацію речових прав на нерухоме майно і їх обтяжень; реєстрацію місця проживання/перебування особи; надання відомостей із Державного земельного кадастру й ін. Про нові сервіси, а також перспективи майбутнього розширення послуг "Місто" спілкувалося із директором департаменту адміністративних послуг Вінницької міськради Іриною Копчук.

- На сьогодні можемо чітко констатувати, що процес децентралі­зації у нашій державі вже незворотній, - каже Ірина Копчук. - До органів місцевого самоврядування поступово відходять послуги, які раніше належали лише державі. Так, із 1 січня цього року до нас відійшла реєстрація бізнесу і нерухомого майна, а із 1 квітня - реєстрація актів цивільного стану. Раніше за це відповідало Міністерство юстиції, тепер - ми.

- Вистачає Вам на це фахівців?

- Справляємося. Тим більше, що виконкомом прийнято рішення стосовно збільшення чисельності працюючих у нашому департаменті. Від початку нас було 42, тепер - 90 осіб. Найближчим часом сподіваємось ще на невеличке розширення штату.

- Це пов'язано із чергами?

- Здебільшого так. На жаль, ми ще не позбулись такого явища. Найбільш помітно це у послугах реєстрації нерухомості. Пов'язано це із тим, що не всі органи місцевого самоврядування у райо­нах, містечках і селищах нині готові самостійно виконувати ті повноваження, які вже взяла на себе Вінницька міськрада. Там не утворені відповідні структурні підрозділи, і вони не надають послуги реєстрації бізнесу і майна. Тому наші офіси працюють як регіональні, приймаючи відвідувачів не лише із Вінниці, а, за великим рахунком, із усієї області. Приблизно 10-15% наших відвідувачів - це мешканці інших населених пунктів області. Саме тому й обговорюється питання збільшення чисельності адміністраторів, які повинні перекрити ці напрямки, які "перевантажують" приїжджі.

- І скільки нині люди змушені стояти у черзі?

- Буває що й годину, і півтори. Інколи дві. Але у будь-якому випадку це не порівняти із ситуацією, яка існували 5-6 років тому, коли людина, щоб отримати довідку, могла простояти у черзі весь день, а записувались у ту чергу із четвертої ранку.

- А нарікання чуєте часто?

- Не дуже. Але до кожного дослухаємося і робимо висновки. Свіжий випадок - приїхали до нас люди із іншого міста. Відстояли чергу, потрапили до адміністратора, вирішили своє питання і висловили обурення тим, що змушені були вистояти у цій черзі. Наші працівники питають: "То чого ж ви їхали аж сюди, ви ж могли і у себе на місці все зробити?" А ті у відповідь: "Ні, не могли. Бо у нас не так, як у Вінниці, у нас великі черги, причому реєстрацію здійснюють тих документів, які були подані ще у 2015 році. А якщо терміново - то доплачуйте!" У Вінниці ж відвідувачі, хоч і вистояли у черзі, але оформили всі документи протягом кількох годин і жодної зайвої копійки із них не взяли.

- До речі, щодо грошей. Ваші послуги - вагоме джерело наповнення місцевого бюджету, чи не так?

- Так, і розширювати перелік наших послуг органам місцевого самоврядування безперечно вигідно. Адже адміністративний збір від них, який раніше спрямовувався до державного бюджету, тепер спрямовується до бюджету місцевого - йде на розвиток міста. За дев'ять місяців цього року від надання адмінпослуг до місцевого бюджету надійшло майже 15 млн. грн. Упевнена, що це помітний внесок.

- Розкажіть детальніше про послугу із реєстрації місця проживання...

- Ця послуга тепер особливо зручна для вінничан, бо ми розсадили наших працівників у житлово-експлуатаційних конторах - створили так звані віддалені робочі місця. За таким принципом працюють у ЖЕКах №5, 6, 7, 12, 15, ТОВ "ЖЕО", "Бокуд". Жодного дискомфорту для відвідувачів - як і раніше вони приходять у ЖЕК здавати паспорти на прописку. Але колись паспортист при ЖЕКу збирав паспорти, їхав у паспортну службу і там вже приймалось рішення у відповідності до нормативних документів - прописувати чи ні. Процедура тривала не один день. Тепер все це відбувається на місці, нічого чекати не потрібно, замовили послугу - і одразу отримали її. Ну, і звісно ж, ті самі послуги можна отримати не тільки у ЖЕКах, але й у кожному вінницькому прозорому офісі.

Директор департаменту адмінпослуг Ірина Копчук обіцяє, що найближчим часом послуги прозорих офісів стануть ще ближчими до людей

- А як справи щодо реєстрації актів цивільного стану?

- Це один із наших перспективних напрямків. На сьогодні ці повноваження на законодавчому рівні ми ще не отримали. Але вже залучили до роботи у наших прозорих офісах фахівців із відділу реєстрації актів цивільного стану. Поки це лише спеціалісти Вінницького районного управління юстиції. Але ж, як відомо, зареєструвати шлюб, народження і отримати довідку із відповідного реєстру можна за принципом екстериторіальності. Тобто не потрібно бути мешканцем Вінницького району, ці послуги надають і всім іншим вінничанам, які до нас звертаються.

- У тому числі й послугу урочистого обряду одруження?

- Це було ініціативою нашого мера. На Замості ми відкрили відповідну кімнату і тепер виступаємо у ролі певної альтернативи міському РАЦСу. Хоча й маємо дещо інший дизайн інтер'єру, більш сучасний підхід, за потребою готові організувати "живий" музичний супровід, а сама процедура за необхідності надається українською, німецькою, англійською і мовою жестів. Бажаючих скористатися саме нашими послугами вистачає - є пари, які записані і на листопад, і на грудень, і навіть на 2017 рік.

- Новинкою для вінничан цього року стала можливість зареєструвати авто у прозорому офісі?

- Міський голова ще навесні дав нам доручення опрацювати питання можливості реєстрації транспортних засобів через наші прозорі офіси. Один із наших прозорих офісів досить зручно розташований - поряд із авторинком і має місце для паркування. Проект удалось реалізувати завдяки плідній співпраці із регіональним сервісним центром Міністерства внутрішніх справ у Вінницькій області. Наші перемовини завершились тим, що наприкінці травня ми підписали із ними угоду про співпрацю. і тепер у Староміському прозорому офісі (вул. Брацлавська, 85) ми надаємо практично повний перелік послуг із реєстрації транспортних засобів. За винятком реєстрації великогабаритних автомобілів.

- Кажуть, що у вас реєстрація відбувається швидше, ніж на Ботанічній?

- Справді, завдяки успішній роботі наших ІТ-спеціалістів і спеціалістів із Регіонального сервісного центру нам вдалось значно скоротити термін перебування у черзі. А кількість відвідувачів постійно зростає. Найбільш завантажені дні - вівторок, четвер, субота. Реєстрація триває 30-40 хвилин. Головним чином час витрачається на перевірку авто за різноманітними базами, технічний огляд транспортного засобу. Цю роботу виконують працівники Регіонального сервіс­ного центру і НДКЦ, ми надали їм робочі місця і оргтехніку у нашому прозорому офісі. Справа у тому, що наші працівники не мають повноважень на доступ до баз, які вони використовують.

- А якби отримали такий доступ?

- Тоді надавали ці послуги б ще швидше і якісніше. Зауважу, що наш департамент вже підготував проект змін до закону про дорожній рух і до постанови Кабміну про правила реєстрації транспортних засобів. Ми не вимагаємо якихось кардинальних законодавчих змін, але вважаємо, що доступ наших адміністраторів до інформаційних баз Міністерства внутрішніх справ значно покращив би рівень обслуговування громадян.

- Доступ до таких баз, мабуть, передбачає високий ступінь відповідальності?

- Звичайно, ми абсолютно розуміємо всю серйозність. І вже пройшли схожий шлях, коли отримали повноваження для реєстрації бізнесу і нерухомого майна. Тоді теж спочатку поряд із нашими працівниками сиділи реєстратори Мін'юсту. Але поступово наші працівники здобули і довіру, і повноваження, і, врешті, несуть повну відповідальність, працюючи із держреєстрами. Не думаю, що бази транспортних засобів Міністерства внутрішніх справ мають більшу вагу, ніж реєстраційні бази нерухомого майна чи бізнес-реєстри. А із останніми ми вже давно і успішно працюємо.

- Наскільки швидко можна очікувати згадувані законодавчі зміни?

- Знаю, що вже підписане розпорядження Прем'єра, який поставив завдання профільним міністерствам опрацювати майбутні зміни і підготувати законопроекти для реалізації процесу передачі органам місцевого самоврядування цих повноважень. Тобто рух є, ми його бачимо. Тепер почекаємо результатів і будемо сподіватись на позитивне голосування у Верховній Раді.

- А яких ще новацій слід чекати у прозорих офісах найближчим часом?

- У 2017 році ми чекаємо передачі повноважень на реєстрацію цивільного стану. Про необхідність такого кроку наголошував вже й сам міністр юстиції. Як це буде виглядати на практиці, ще остаточно не вирішено, але кошти від надання цих послуг знову ж таки надходитимуть до місцевого бюджету... А ще маємо ідею щодо мобільного адміністратора. Ми вже озвучили її міському голові, він нас підтримав. Це сервіс, так би мовити, соціального характеру, який розрахований на людей, які хворі і не можуть самостійно пересуватись, або мають певні обмеження у русі.

- Тобто мобільний адміністратор - це фахівець, який виїздить додому?

- Саме так. Як відомо, для надання наших послуг обов'язково потрібна або присутність самої людини із паспортом, або нотаріа­льно завірене доручення. Для хворих людей, або людей із обмеженими можливостями заплатити 400-500 грн. за таке доручення часто буває складно. А тому ми готові виїжджати із усіма необхідними документами на нашому авто до людини додому, там засвідчуватимемо її згоду на здійснення всіх необхідних операцій і таким чином значно заощаджуватимемо і час, і нерви, і сили цих людей. А головне - кошти, бо жодної додаткової плати за виїзд "мобільного адміністратора" із вінничан не стягуватимуть. Ми просто хочемо дати мешканцям Вінниці відчути себе ще більш захищеними. Хочемо дати їм можливість реалізувати своє право на отримання тієї чи іншої послуги, незалежно від тих життєвих обставин, у які вони можуть потрапити.



Переглядів: 4643
Поширень: 0