ІТ-технології у міській раді: здобутки і плани на майбутнє

05.08.10 07:50 4013

Вінницька мерія ефективно використовує в системі управління містом IT-технології

ІТ-технології у міській раді: здобутки і плани на майбутнє

Щороку, в останню п'ятницю липня, у світі відзначається День системного адміністратора. Це свято з'явилось десять років тому у Чикаго з ініціативи одного з представників цієї професії Теда Кекатоса. Офіційна дата появи Дня системного адміністратора у святковому календарі - 28 липня 2000 року.

У Вінницькій міській раді системні адміністратори - на особливому рахунку, адже ними для роботи усіх працівників створено та підтримується потужний єдиний інформаційний простір - внутрішній портал міської ради. На ньому кожне управління має свій сайт, на якому зберігаються усі документи підрозділу та необхідні для роботи бази даних. Окрім цього, працівники виконавчих органів міської ради підключені до електронної пошти та інших сервісів.

Окрім внутрішнього порталу, яким можуть користуватись винятково працівники мерії, в мережі Інтернет доступний для широкого загалу зовнішній офіційний сайт міської ради. Рік тому він посів четверте місце по інформаційній відкритості серед веб-сайтів 176 міст обласного і республіканського значення. Серед можливостей, які надає зовнішній сайт, - можливість перевірки статусу розгляду звернень громадян у Центрі адміністративних послуг «Прозорий офіс». Сьогодні розробляється новий та більш вдосконалений веб-сайт міської ради.

Також минулого року за підсумками конкурсу ІТ-директорів Best CIO-2009, який проводить щотижневик «Компьютерное обозрение» за підтримки Microsoft, переможцем у номінації «Центральні та регіональні органи державного управління (менше 500 комп'ютерів)» став Олександр Риженко, начальник управління комп'ютеризації і телекомунікацій Вінницької міської ради.

Передові комп'ютерні технології допомагають у роботі не лише працівникам виконавчих органів. Мешканці Вінниці також можуть користуватись ними для вирішення різних питань. У холі «Прозорого офісу» для відвідувачів розміщені спеціальні термінали. З їх допомогою можна отримати інформацію з приводу різних дозвільних процедур, звернутись на «Гарячу лінію» чи безпосередньо до міського голови Володимира Гройсмана. Для людей з обмеженими фізичними можливостями, які пересуваються на візках, є спеціальний термінал, який за функціональністю не відрізняється від інших, лишень розміщений дещо нижче і відповідно адаптований для комфортного користування ним.

З допомогою сучасних технологій у міській раді силами управління комп'ютеризації та телекомунікацій також створено базу даних «Диспетчер». Вона відкрила нові можливості для роботи відділу оперативного реагування «Цілодобова варта». З допомогою цієї системи усі дзвінки, які надходять до диспетчерів цього відділу, фіксуються у базі даних. З її допомогою можна одразу побачити, на якій стадії перебуває вирішення того чи іншого звернення. Також до «Диспетчера» мають доступ оперативні відділи різних служб, які надають послуги вінничанам. Це дає можливість швидко обмінюватись інформацією з необхідними підрозділами та контролювати процес усунення аварійних ситуацій.

Окрім цього, у Вінниці вже сформовано основу для впровадження географічної інформаційної системи (ГІС). Це буде детальна багатошарова карта Вінниці в мережі Інтернет з повною інформацією про місто. Доступ до неї будуть мати усі бажаючі. Геоінформаційна система дозволяє швидко і зручно виводити на екран монітору лише ті об'єкти, які цікавлять. Таким чином фактично здійснюється перехід від складних розрізнених карт до серії взаємопов'язаних профільних карт. При цьому покращується структурованість інформації та підвищується ефективність її обробки та аналізу. Основу ГІС формує управління архітектури та містобудування - це підготовка адресної схеми міста та містобудівного кадастру. На сьогоднішній день на існуючій електронній мапі міста розміщена інформація, зібрана працівниками різних управлінь, і яка постійно оновлюється.

Втім, робота над вдосконаленням електронної системи управління містом триває. У подальших планах - вдосконалення системи моніторингу роботи муніципального транспорту. На сьогоднішній день з допомогою системи GPS вже є можливість контролювати роботу прибиральної техніки.

Також досить масштабним проектом буде мультисервісна мережа. Завдяки їй стане можливим створити автоматизовану систему керування дорожнім рухом, втілити у життя програму «Безпечне місто» та впровадити електронну медичну картку для кожного вінничанина. Окрім цього, для управління освіти планується створити систему відеозв'язку для проведення дистанційних конференцій з керівниками усіх закладів освіти міста.

Подальший розвиток сучасних інформаційних технологій у місті і, зокрема, розширення можливостей так званого «електронного врядування» є одним з пріоритетів міської влади. Уже зараз до мережі міськвиконкому підключені районні адміністрації та деякі комунальні підприємства (загальна кількість комп'ютерів в цій мережі сягає близька 800). В подальших планах - розвиток телекомунікаційної мережі та підключення до неї усіх комунальних підприємств, закладів освіти та охорони здоров'я міста.

Окрім цього, розпочато роботу над створенням комплексної електронної системи управління житлово-комунальним господарством та містом в цілому. Це дозволить отримувати оперативну інформацію про стан об'єктів ЖКГ, планувати ремонтні роботи, контролювати строки і якість їх виконання.

На сьогодні вже практично кожен працівник виконавчих органів міської ради має на своєму робочому столі комп'ютер. А вміння працювати із ПК - одна з обов'язкових вимог під час прийому на роботу до органів місцевого самоврядування міста Вінниці.

У Вінницького міського голови Володимира Гройсмана на робочому столі персонального комп'ютеру знаходиться потужна база оперативних даних життєдіяльності міста. З її допомогою очільник обласного центру в он-лайн режимі отримує інформацію про стан справ - ліквідацію аварійних ситуацій, роботу прибиральної техніки, дотримання алгоритмів роботи «Прозорого офісу» по усіх дозвільних процедурах, планування робіт у різних напрямках тощо. Мер міста має доступ до всієї інформації і навіть має можливість прослухати телефонний дзвінок до диспетчерів «Цілодобової варти» (аудіозапис здійснюється по кожному зверненню). Таким чином здійснюється контроль над якістю роботи усіх підрозділів, які надають послуги вінничанам.

«У 2006 році ми зрозуміли, що та система управління, яка була раніше у Вінниці, а точніше її відсутність, не дає можливість вирішувати нові, серйозні задачі, які стояли перед нами. Тому було прийнято рішення створити управління комп'ютеризації і телекомунікацій та провести про повну і тотальну інформатизацію органів місцевого самоврядування, - розповідає міський голова Володимир Гройсман. - Вже сьогодні ми вийшли на якісно новий рівень. Це дає нам можливість підвищити якість роботи як кожного окремого працівника, так і всіх управлінь та відділів міської ради в цілому».

"Моя Вінниця"За iнформацiєю:Департамент у справах ЗМІ та зв’язків з громадськістю Вінницької міської ради
Система Orphus

Останні новини

Реклама

Загрузка...
Загрузка...
Афіша кінотеатра Мультіплекс (Караван)