Завідувач кафедри екології та екологічної безпеки ВНТУ Віталій Іщенко та доцент цієї ж кафедри Роман Петрук в рамках виконання Договору між ВНТУ та Британською Радою в Україні мали навчально-науковий візит до Ліверпульського університету Джона Мурса (Велика Британія)

Молоді науковці провели низку зустрічей як з керівництвом підрозділів, так і з викладачами і науковцями для налагодження співпраці.

Зокрема, мали зустріч із представниками викладацького та дослідницького складу кафедри цивільної інженерії.

За період візиту науковці ВНТУ ознайомилися із структурою Ліверпульського університету Джона Мурса, відвідали лекційні аудиторії та окремі навчальні корпуси, яких в університеті понад 50.

Доценти ВНТУ відвідали Ліверпульський університет Джона Мурса

Для викладачів, аспірантів та студентів Ліверпульського університету Джона Мурса Віталій Іщенко та Роман Петрук презентували ВНТУ і матеріали досліджень кафедри екології та екологічної безпеки. Презентовані матеріали викликали активну дискусію.

Також спілкувались із завідувачем кафедри цивільної інженерії Ліверпульського університету Джона Мурса, обговорили ключові напрямки співпраці та напрацювали стратегію співпраці між університетами. Вона включає дві основні можливості.

Перша – програма Erasmus+ «Фінансування вищої освіти (навчальна мобільність)». Суть співпраці полягає у використанні студентами (насамперед, магістрантами і аспірантами) можливості навчатися певний час в іншій країні (зокрема, студентам ВНТУ в Ліверпульському університеті Джона Мурса), для викладачів з Ліверпуля – проводити лекції у ВНТУ, а для викладачів та дослідників ВНТУ – здійснювати дослідження, проходити стажування в Ліверпульському університеті Джона Мурса.

Друга можливість – програма Горизонт 2020 «Марія Склодовська-Кюрі, обмін дослідниками» – передбачає обмін співробітниками для проведення досліджень. Було досягнуто домовленостей про пошук обома університетами потенційних кандидатів для участі у вищезгаданих програмах.

Доценти ВНТУ відвідали Ліверпульський університет Джона Мурса

За допомогою англійських колег Віталій та Роман активно вивчали досвід Великої Британії у поводженні з побутовими відходами і реальної роботи системи їх сортування. Зокрема відвідали лабораторію термічної переробки відходів, де проводять дослідження щодо отримання корисних газоподібних продуктів із побутових відходів мікрохвильовим плазмовим методом.

Крім того, було детально вивчено принципи роботи освітньої системи у Великобританії, яка відрізняється від української тим, що у них існує велика кількість приватних шкіл, навчання в яких вважається значно кращим, ніж у державних. Якість освіти у державних школах досить посередня, тому батьки учнів шукають можливості оплатити навчання в приватному закладі середньої освіти.

В університетах навчання лише платне і більшість студентів обмежується 3 роками навчання (бакалавр). Навчальний рік значно коротший, ніж у нас. Починається осінній семестр в кінці вересня, закінчується у грудні, тоді іспити і різдвяні канікули протягом трьох тижнів до лютого. Другий семестр закінчується в середині травня з перервою на двотижневі великодні канікули, а іспити – до середини червня. Студенти у цей великий проміжок влітку і у вересні підпрацьовують − бо навчання досить дороге (9200 фунтів за рік, багато хто бере кредит на навчання, навіть на 20-30 років, для іноземців вартість – до 15000 фунтів на рік). Більше того, досить часто буває, що студент провчившись рік, йде працювати, а потім через декілька років повертається довчитись. При цьому часто фірми, взявши студентів, платять за їх навчання і «вирощують» під себе фахівців. Є, звичайно, студенти, які не ходять на навчання, але це, як правило, ті, за кого хтось платить, або кому все одно, бо більшість знає ціну цим заняттям.

Доценти ВНТУ відвідали Ліверпульський університет Джона Мурса

Крім того, студенти у них – головні дійові особи, вони платять великі гроші, і вимагають серйозних знань. Більшість студентів отримує лише ступінь бакалавра (за 3 роки) і на цьому завершує навчання.

Цінність англійського диплому в тому, що із ним (в першу чергу із магістерським) – легко знайти роботу. 90% магістрів одразу мають роботу після закінчення університету.

Загалом навчальний процес і підходи до організації навчання досить суттєво відрізняються від українських.

Отриманий досвід та результати Віталій Іщенко і Роман Петрук планують використати для підвищення ефективності навчання та проведення досліджень на кафедрі екології та екологічної безпеки ВНТУ.



Переглядів: 4021
Поширень: 0