80% українських компаній відчувають вплив економічної кризи

07.11.08 12:27 2912

65% компаній змінилио свої плани з найму персоналу на найближчі шість місяців.

80% українських компаній відчувають вплив економічної кризи

Ті підприємства, які розглядають скорочення персоналу, в середньому збираються звільнити 18% робітників, 12% адміністративного персоналу та 9% представників середньої керівної ланки.

У ході дослідження "Вплив економічної кризи на українські компанії" близько 80% компаній-учасниць опитування підтвердили, що їх бізнес вже відчуває на собі вплив економічного спаду.

В дослідженні участь взяли 143 провідні національні та закордонні компанії, які працюють в Україні.

Три основні сектори, на які економічна криза впливає найбільше: фінансові послуги (на думку 74% респондентів); нерухомість та будівництво (72%); металургія та добувна промисловість (70%). 2009 року наслідки кризи відчують на собі ті ж самі галузі, однак найбільше постраждає сфера будівництва (70%).

Вплив кризи 56% компаній відчувають у зменшенні споживчих витрат населення (зниженні продажів та попиту). Також респонденти назвали затримку платежів (53%) та недоступність кредитних ресурсів (46%) серед основних проблем, з якими їм довелося зіткнутися останнім часом. 46% респондентів непокоїть девальвація національної валюти, а 40% - темпи інфляції.

Опитані компанії назвали заходи, які вони вживають або збираються вжити в межах свого підприємства, щоб пом'якшити негативні наслідки кризи: 76% респондентів збираються знизити витрати; 54% - налагодити управління фінансовими показниками та ліквідністю; 28% - скоротити персонал, 27% - провести реорганізацію підприємства.

За словами керуючого партнеру "Ернст енд Янг" Олексія Кредісова, роблячи прогнози на 2009 рік, компанії висловлюють більш оптимістичні думки, коли мова йде про їхні підприємства, ніж про економіку в цілому.

Так, 34% респондентів очікують, що 2009 року їх прибутки будуть зростати на тому ж рівні, що і поточного року, а інші 34% думають, що їх прибутки будуть трохи нижче, ніж 2008 року. При цьому 86% опитуваних заявили, що вони очікують спаду української економіки протягом наступних 12 місяців. З них 53% респондентів вважають, що українська економіка продемонструє помірний спад, а 33% кажуть, що слід очікувати значного спаду.

Цікаво, що в умовах кризи 63% респондентів спираються рівною мірою на ЗМІ, професійних консультантів та фінансові установи як найбільш важливі джерела інформації.

Спеціальний фокус дослідження - питання управління персоналом:
65% компаній змінили свої плани з найму персоналу на найближчі шість місяців. Більшість компаній не планує скорочувати персонал. Наприклад, скорочення не торкнеться вищого керівництва, 10% планує скорочувати середню керівну ланку, 15% учасників передбачає, що їм доведеться скорочувати професійний/адміністративний персонал, а 25% компаній планує скоротити допоміжний персонал та робочих.

Ті компанії, які розглядають план скорочення персоналу, в середньому збираються скоротити 18% робочих, 12% професійного/адміністративного персоналу та 9% представників середньої керівної ланки.
Серед учасників дослідження 27% внесли зміни в політику нарахування заробітних плат, однак трохи менше, ніж половина наших учасників не планують переглядати заплановане зростання зарплат.

Більше третини всіх учасників збираються відкласти подальше зростання зарплат, близько 14% планує зменшити заплановане зростання на рівні 13-14% в середньому (показники відрізняються в залежності від категорії персоналу) і лише 6% учасників планують знизити поточні заробітні плати на 19-20% для всіх категорії співробітників.

У зв'язку з економічною кризою, близько 23% компаній-учасниць планує інші зміни в кадрових політиках та процедурах, з них близько половини збираються змінити валюту деномінування заробітних плат, а дві третини - перелік пільг, що надаються співробітникам.

30% компаній-учасниць дослідження планують внести зміни в програми навчання співробітників, з них 43% збираються зменшити бюджет програм.
"Моя Вінниця"За iнформацiєю:Економічна правда
Система Orphus

Останні новини

Реклама