Як визначити життєздатність бізнес-ідеї

06.10.08 11:11 4211

Кожний великий і не дуже бізнес чи справа колись починалась з ідеї, яка підштовхувала її власника до її втілення.

Як визначити життєздатність бізнес-ідеї

Через це проходять всі, навіть ті, хто свій бізнес не вибудовує, а купляє (адже ідея купівлі бізнесу - теж ідея). І все ж таки, більшість гарних, на перший погляд, бізнесових ідей, при втіленні їх у життя закінчуються фіаско або натраплять на нездоланні перешкоди й вмирають. Тому, ми вирішили дати деякі поради, які дозволять вам з'ясувати, а чи справді геніальна бізнес-ідея здатна трансформуватися в дохідне підприємство, перш ніж ви витратити на її втіленні 10-20, або навіть 100-200 тис. власних доларів (євро чи гривень).

Тест на бабусю
Важливо вміти розповісти про бізнес-ідею буквально у двох пропозиціях. Зазвичай, інвестори відводять авторам ідеї не так багато часу на презентацію проекту - іноді не більше 5 хвилин. У цьому випадку можна порадити використати "тест на бабусю" - задайтеся питанням, "а навіщо він (бізнес, його продукція чи послуга) моїй бабусі?" Якщо вам нічого відповісти на це питання, слід замислитися, чи справді ваша ідея гарна, або дати їй як слід "визріти". Цей підхід можна взяти на озброєння для тестування будь-якої бізнес-ідеї. Якщо бізнесмен не в змозі декількома словами пояснити цінність продукту або послуги, то, швидше за все, її не виявлять і покупці.

Чи правильно обрали ринкову нішу?
Головне - ніколи не починати бізнес у ніші, де вже є сильні гравці (ще гірше - транснаціональні корпорації) або в сегменті, до якого вони проявляють інтерес. Дрібному бізнесменові не по зубах відвоювати в них навіть соту частку ринку. Краще знайти невелику нішу, але спробувати зайняти в ній 20-30%. У той же час не варто захоплюватися перспективами створення ринку з нуля. Може виявитися, що ринок був відсутній за цілком об'єктивних причин. Бізнесмени часом переоцінюють оригінальність своїх ідей. Зовсім не обов'язково, що за капцями, що світяться у темряві, вишикується черга покупців, а декількох клієнтів недостатньо для прибуткової роботи підприємства.

Чи варто починати бізнес зі скорочення витрат?
Недооцінка параметрів входу на ринок і відсутність ресурсів для підтримки бізнесу є однією з основних причин закриття дрібних фірм на ранніх етапах їхнього існування. Пошук каналів зниження витрат іноді виявляється єдино можливою стратегією для виживання. Дрібні підприємці часто стають заручниками орендних ставок, що постійно підвищуються. Оренда офісу досягає часом третини витрат фірми, тому підприємці ухвалюють рішення щодо переносу виробництва зі столиці в регіони, обмежуються створенням віртуальних офісів у мережі, організують бізнес вдома.

Як ринок довідається про мене?
Шансів придумати ідею для бізнесу, про яку ринок заговорить сам, не так багато, тому реклама виявилася однією з обов'язкових статтей витрат дев'яти з десяти успішних підприємців. Підприємці, які вже не рік розбудовують свою справу, відзначають зростаючу ефективність реклами в Інтернеті - залучає її дешевина при постійному збільшенні аудиторії мережі. Свій сайт, створення якого обійдеться в від $ 500, допоможе просуванню бізнесу.

Де і як шукати покупців?
В системі ефективного продажу є гарне правило, яке російською звучить як "правило "4В" - Всегда, Всюду, Везде и Всем". Де б ви не були, скрізь можна знайти свого клієнта. Підприємці стверджують, що на створення нормальної бази клієнтів іде від 2-х до 6-ти місяців. Обміркувавши заздалегідь список потенційних клієнтів, які б витягнули компанію на момент запуску, підприємець може скоротити ці строки.

Чи треба шукати простір для диверсифікованості бізнесу?
Навіть якщо фірма виявляється першою у своїй ніші, ця лише тимчасова перевага, і конкуренти не змусять себе довго чекати. Утримання своїх позицій зажадає швидких кроків, які варто продумати заздалегідь - це може бути розширення послуг, створення бренду з вашого продукту, оновлена рекламна кампанія тощо.

Обрання варіанту для старту бізнесу
На запитання "Як саме почати свою справу є?" є як мінімум, чотири варіанти відповіді.
Перший - звернутися в структури підтримки підприємництва.
Другий - почати свою справу самостійно.
Третій - придбати готовий бізнес.
Четвертий - купити франшизу.
Кожен з цих варіантів має своє переваги й недоліки, але вибір стратегії "запуску бізнесу" має покладатися саме на ваших особливостях характеру й підтверджуватися вашою ж інтуїцією.

Завжди на кожну ідею знайдуться як прихильники, які схвально поставляться до ваших задумів, так й ті, хто буде їх нещадно критикувати й казати, що у вас ніколи нічого не вийде. Але цей вибір - має бути саме вашим, адже ніхто, крім вас самих не може прожити ваше життя, а розбудова бізнесу для більшості їх власників стає справою життя. І добробуту.

Отже, міркуйте, рахуйте, а головне - дійте. Бо, як кажуть бізнесмени, "під лежачий камінь гаманець не кладуть".

Зображення www.nti.in.ua
"Моя Вінниця"
Система Orphus

Останні новини

Реклама

Загрузка...
Загрузка...
Афіша кінотеатра Мультіплекс (Караван)