У Вінниці запрацював новий цифровий інструмент «Правничий радник»: що вміє віртуальний помічник

У Вінницькій громаді запрацював новий цифровий інструмент «Правничий радник», який надає оперативну, безоплатну і доступну юридичну допомогу в онлайн-форматі. Це сучасний цифровий помічник, що працює прямо зі смартфона або комп’ютера і дозволяє мешканцям громади отримати правничу допомогу (консультацію) без черг, поїздок чи зайвих формальностей, якщо питання не потребує додаткового опрацювання документів чи матеріалів, з якими повʼязана проблема. Головна мета сервісу – забезпечити рівний доступ до правової інформації для кожного, хто її потребує, незалежно від віку, фізичних можливостей чи життєвих обставин.

Про це пише My Vin, посилаючись на Вінницьку міську раду.

Ініціатива реалізується спільно Департаментом правової політики та якості Вінницької міської ради, громадською організацією «Академія Успіху», Вінницьким муніципальним ветеранським простором «Побратим», Фондом громади «Подільська громада», HUB «Місто змістів», за підтримки ІСАР «Єднання» та у межах ініціативи «Життєстійкість». Це результат об’єднання зусиль влади, громади та фахівців задля побудови відкритого, справедливого і дружнього до людини міста.

Особливий акцент під час розробки здійснено на підтримці тих, хто зараз потребує юридичного супроводу найбільше: ветеранів, військовослужбовців, членів їхніх родин, внутрішньо переміщених осіб, людей поважного віку. Вони щодня мають численні запитання: від отримання пільг та виплат до оформлення документів, вирішення спадкових або соціальних питань. «Правничий радник» допомагає швидко зорієнтуватись у процедурі, роз’яснює права та алгоритми дій, а за потреби – направляє до фахівців відділу правничої допомоги департаменту правової політики та якості міської ради або відповідних компетентних установ.

«Запуск цього сервісу є прикладом втілення принципів інформаційної безбар’єрності у практику місцевого самоврядування. Це не просто цифровий продукт, а інструмент пріоритету турботи на якому в тому числі базується робота органу місцевого самоврядування. Той факт, що консультацію можна отримати буквально за кілька хвилин, не виходячи з дому, є надзвичайно важливим для людей, які перебувають у складних життєвих обставинах, особливо для тих, хто втратив близьких на війні, зазнав поранень або пережив вимушене переміщення. Сервіс також значно спрощує доступ до правничої допомоги людям з інвалідністю, маломобільних груп населення тощо», – розповідає директор департаменту правової політики та якості Вінницької міської ради Андрій Петров.

Запит на юридичну допомогу зараз справді великий, зазначають в департаменті правової політики та якості. Люди звертаються з різних питань: від спадкування і субсидій до воєнного статусу та соціального захисту родин військових. В ресурсі зібрано найактуальніші теми, з якими найчастіше приходять жителі громади. «Правничий радник» – це можливість отримати потрібну інформацію не виходячи з дому, без особистого візиту, а за допомогою консультанта з телефону.

«Основний блок онлайн-помічника – допоміжний засіб комунікації жителів з фахівцями, а також теми про державну допомогу, пенсії в разі втрати годувальника, пільги для звільнених із полону, алгоритми повернення військових після поранення та СЗЧ, дії у разі порушення прав, зразки рапортів, а також роз’яснення для родин зниклих безвісти, відповіді на питання щодо організації поховання військовослужбовців, а також інші найчастіші питання, які турбували громадян», – каже начальниця відділу первинної правової допомоги Людмила Люльчак.

Тут є всі посилання – на офіційні джерела компетентних органів влади, а також, до прикладу, Координаційного штабу з питань поводження з військовополоненими. Це дорожня карта дій для родин, зібрана в одному місці, без необхідності шукати її в різних джерелах.

Людина відкриває цифровий застосунок, ставить запитання і розуміє, що вже не сама. У кілька кліків отримує зрозумілу відповідь, а найголовніше – впевненість, що її не залишать наодинці з проблемою. Для військових, ветеранів і членів їхніх родин «Правничий радник» є особливо важливим.

«Після повернення з фронту багато хто зіштовхується не лише з питаннями здоров’я чи адаптації, а й із юридичними труднощами. Часто це складні й виснажливі процеси, які вимагають часу, сил і розуміння законодавства. Правничий радник – це інструмент, який допомагає повернути людині контроль над ситуацією і додає впевненості. Це спосіб отримати відповідь тут і зараз, швидко, доступно, у звичному для багатьох сучасному форматі. Разом з тим, можна знайти стислі відповіді на ключові запити, а якщо потрібно, заглибитися в офіційні нормативно-правові документи або навіть зателефонувати консультанту. Це важливо, бо не всі питання можна вирішити без людської розмови», – каже директорка Вінницького міського ветеранського простору «Побратим» Марія Довжик.

У «Побратимі» додають: часто ветерани, повертаючись з фронту, не до кінця знають, які мають права, на яку підтримку можуть претендувати, які пільги передбачені саме для їхньої категорії. І що більше таких інструментів, тим більше людина відчуває підтримку.

«До того ж багато ветеранів – це молоді люди, які вже звикли до цифрових сервісів. Для них такий формат – не просто зручно, а й природно. Ми радимо скористатися цим чат-ботом як додатковим джерелом знань і підтримки. Наші колеги вже протестували. Кажуть, зручно, легко та по суті. Це не просто гуглити, це тематичний інструмент із перевіреною інформацією», – підсумовує Марія.

Юридичні питання після демобілізації – це складна територія, розповідають Захисники, які повертаються додому з пекла війни.

«Ти наче повертаєшся в інший світ, де все складне, і не завжди зрозуміло, куди йти, з чого починати. Коли ти можеш написати своє запитання і отримаєш відповідь простою мовою, то для ветерана це важливо. Мене як військового пенсіонера цікавить питання пенсійного забезпечення та пільг, – розповідає військовослужбовець, ветеран АТО/ООС Сергій, – Ми тестували чат-помічник з іншим ветеранам: на виїздах, у розмовах, під час заходів. Часто люди просто не знають, які мають права і на яку підтримку можуть розраховувати. А тут усе зібрано: коротко, чітко і доступно. Приблизно 80–90% питань чат-бот покриває повністю, а якщо щось складніше, то поруч завжди є фахівці, які допоможуть. Це дуже правильна ініціатива. Таке поєднання цифрових можливостей і живого спілкування дуже ефективне».

Окрема увага у «Правничому раднику» приділена тим, хто опинився у складних життєвих обставинах, зокрема, внутрішньо переміщеним особам. Люди, які втекли від війни, часто стикаються з незнайомим правовим полем: нове місто, інша система соціального захисту. Зокрема, у центрі Життєстійкість таких клієнтів чимало. А ще є багатодітні сім’ї, діючі військові, учасники бойових дій, ветерани.

«У чат-боті можна знайти покрокові інструкції, куди звертатися, як оформити статус ВПО, які документи потрібні для отримання допомоги, як захистити себе в разі порушення прав, а також, як діяти у випадках втрати майна. Також є кроки для тих, хто зазнав домашнього насильства, осіб, які зіштовхнулись з земельним питанням. Тобто, це прості й зрозумілі відповіді на складні запитання, які виникають у багатьох людей щодня», – додає керівниця центру «Життєстійкість» Наталія Нагорняк.

В боті також можна знайти інформацію про спадкування: за законом чи заповітом, загальні етапи цього процесу. А також про пільги й субсидії. Якщо користувачу недостатньо лише автоматичних відповідей, він може звернутись до фахівця в реальному часі написати повідомлення або зателефонувати.

Тепер до стаціонарного номера додався ще й мобільний: 067 461 27 98

«Правничий радник» – це ще один крок до формування суспільства, де кожен знає свої права, не боїться запитувати й може отримати підтримку вчасно. Це реальна допомога у реальному часі.

Читайте також:

Підтримка від міськради: як родинам полеглих Захисників оформити виплату на першокласника

У Вінниці вперше встановлять зовнішній пандус в комплексі з підйомником всередині під'їзду



Переглядів: 425
Поширень: 0