Концерн Поділля
Fb-група «АТБ-Мордор» є частиною атаки на відому мережу – висновок експертів

Журналісти столичного видання дослідили методи впливу на бізнес з боку інформаційних рейдерів

Дискредитація успішного бізнесу в сучасній Україні неможлива без використання соціальних мереж. У торговельній галузі наразі чи не найпоказовішим прикладом є компанія «АТБ», яку інформаційні рейдери атакують за допомогою кількох інструментів, включно із роботою у Фейсбуці групи «АТБ-Мордор». Такого висновку дійшли журналісти видання From-UA  у своїй статті «Скільки коштує зруйнувати репутацію?» (https://from-ua.com/articles/450549-skolko-stoit-razrushit-reputaciyu.html).

«Одним із найбільш популярних методів поширення чуток і пліток сьогодні є робота із соціальними мережами. На прикладі «АТБ» ми бачимо активність у форматі  fb-сторінки «АТБ-Мордор»…», – наголошують у матеріалі. Його автори цитують експерта з інформаційного рейдерства центру «Всеукраїнський соціологічний союз» Тетяну Урванцеву, яка так само розповідає про ознаки відверто замовної кампанії. «Якщо говорити про акаунт «АТБ-Мордор», то тут працюють професіонали, які виконують конкретне завдання.  Очевидно, що проектом займається не одинак, а ціла група авторів і адміністраторів. Уважно розгляньте саму сторінку та її «архів». Простежується чітко розроблений тематичний план із визначеними часовими рамками розміщення постів. Вкидання не ситуативні. Вони продумані та відбуваються за графіком», – наводять слова експерта журналісти From-UA.

Fb-група «АТБ-Мордор» є частиною атаки на відому мережу – висновок експертів

На думку Тетяни Урванцевої, метою такої fb-групи є дискредитація «АТБ». Основним напрямком недоброзичливці мережі обрали використання голослівних звинувачень у торгівлі неякісною продукцією. «Робиться це в максимально наочній і страхітливій формі. То хтось знаходить цвіль у сирі, то черв'яків у фарші, то зуби в салямі тощо. Все це публікують на фейкових акаунтах, адже жодних офіційних скарг до державних органів контролю за якістю не надходило. З огляду на те, що десятки адвокатів за подібні історії вхопилися б моментально (хто ж відмовиться відсудити що-небудь у «АТБ»?), реальних справ немає. Але мережу від таких повідомлень, як-то кажуть, трясе. Ніби в анекдоті, коли ложечки знайшлися, але осад залишився. В даному випадку – «осад» на репутації компанії», – каже Тетяна Урванцева. За її словами, щодня з'являється 4-5 повідомлень із «викриттями». Оновлення постів відбувається чітко три рази на тиждень. При цьому вкидання носять масовий характер, а значить,  їх розміщують у певний час – один за одним. «Звісно, це говорить про те, що пости пишуть не прості покупці, які виявили «крамолу», а адміністратори групи. Вони отримують зарплату, дотримуються інструкції, мають «темники» та працюють за графіком», – зазначає експерт. За словами пані Урванцевої, послуги такої «команди» можуть коштувати від 10 тис. грн. на місяць.

Fb-група «АТБ-Мордор» є частиною атаки на відому мережу – висновок експертів

Вона також наводить кілька характеристик, за якими можна чітко відрізнити фейкові акаунти для розміщення подібного роду постів. По-перше, вони максимально безликі. Фото або відсутнє, або нейтральне: тваринка, пейзаж, персонаж мультфільму тощо. По-друге, у таких користувачів або взагалі немає друзів, або їх дуже мало. По-третє, стрічка публікацій представлена переважно негативними постами про «замовлене» підприємство.

У статті йдеться про те, що боротися з явищем інформаційного рейдерства можна і треба. «Однак на рівні однієї компанії – нехай навіть такої потужної, як «АТБ» – це вельми складне завдання. Тут необхідно централізовано проводити роз'яснювальну роботу», – пише From-UA.

Небесна криниця

Переглядів: 190
Поширень: 0

Меблі для дому - ПетроЦентр