Вінницькі підприємства швидко вивчають потреби нового внутрішнього ринку

Максимальна оптимізація виробництва та вивчення нових потреб на внутрішньому ринку стали основним завданням для великих вінницьких підприємств.

Якщо порівняти березень минулого року і цьогорічний, можна побачити, що обсяги виробництва промислової продукції в Україні впали на 7,7%. Такі дані наводить Державна служба статистики України. В цілому тільки за перший квартал цього року промислове виробництво в Україні впало на 5,1%. Знизилось виробництво товарів тривалого використання - на 21,5%, а інвестиційних товарів скоротилося на 19,1%. Проте, найбільше впало виробництво у сфері автотранспортних засобів - 27.7%.

Вінницькі підприємства теж змушені зменшити обсяг виробництва. “ВТН” - підприємство, яке займається виготовленням виробів автомобільної електроніки та електротоварів, за 28 років діяльності пережило чимало кризових ситуацій. За словами генерального директора даного підприємства, світова фінансова криза назріла давно, однак ніхто не розраховував на такі обтяжуючі обставини як коронавірус, тим більше ніхто не може сьогодні прогнозувати його наслідки.

Засновник та генеральний директор підприємства "ВТН" Володимир Долуд розповів, як вінничани намагаються зберегти партнерські домовленості та пережити наслідки пандемії.

Вінницькі підприємства швидко вивчають потреби нового внутрішнього ринку

Розкажіть про свій досвід виходу з кризових ситуацій в умовах економічного занепаду? Якою є ваша підприємницька діяльність зараз, на час карантину?

"Карантин та його наслідки вплинули на обсяг замовлень, відтак і на виробничі процеси. Були періоди криз раніше, у 1999 році та у 2008-2009 роках. Тоді багато великих заводів зупинилося, скорочували працівників. Проте, ми обидва рази приймали рішення не звільняти робітників. Нам приходилося звертатися за фінансовою допомогою до своїх колег-партнерів, до інших установ – і через рік-півтора ми знову зростали вдвоє".

Ви займаєте свою нішу на ринку досить довго, як до карантину ви планували свою маркетингову стратегію?

"Довгий час ми виробляли тільки автомобільну електроніку. Однак, останні роки цей ринок почав дуже звужуватись, і в 2013 році було прийняте рішення освоєння паралельно нового напрямку – світлодіодних світильників. Час тільки підтвердив правильність такого рішення. З 2014 року, коли ми випустили перші світлодіодні світильники, наші сили були направлені на удосконалення техпроцесів, нарощення об’ємів випуску продукції та оптимізацію собівартості шляхом підвищення рівня автоматизації виробництва. Ми будуємо системний бізнес. Постійний аналіз ситуації в світовій економіці, ще на початку 2019 року показував наростання ризиків початку кризи. В минулому році було прийнято рішення про освоєння додаткового модельного ряду світильників, з дещо нижчими параметрами по енергоефективності, проте з суттєво нижчими цінами. До цього в нас вироблялися тільки високоефективні світильники, і нашими основними конкурентами були тільки Philips і  Osram (Ledvance). Цього року, автоматизуючи основні технологічні процеси, ми плануємо новими моделями конкурувати з китайськими світильниками – в першу чергу по цінам".

Скільки людей працює на підприємстві та, як діє виробництво в умовах карантину?

"На "ВТН" у штаті біля 60 чоловік. Якщо враховувати наших найближчих партнерів, діяльність яких напряму пов'язано з нами – то загалом – біля 100 чоловік. Наразі офісний персонал ми максимально перевели на дистанційну роботу. В цехах – в середньому працює половина людей з розрахунку чергування технологічних процесів. Таким чином забезпечується безпечна дистанція між працюючими і водночас не переривається технологічний ланцюжок процесів".

Вінницькі підприємства швидко вивчають потреби нового внутрішнього ринку

У своєму зверненні в соціальній мережі Фейсбук ви говорили про можливі шляхи збереження робочих місць за рахунок скорочення заробітної плати, а які ще дії ви, як керівник плануєте зробити, щоб стабілізувати роботу підприємства і вийти з мінімальними витратами?

У зверненні я говорив не про скорочення заробітної плати, йшлося про готовність працівників до можливого зменшення виробничих завантажень, а відповідно менших доходів. Фактично, за цей час з моменту звернення, так і є. Ми намагаємося зберегти всі робочі місця, нікого не звільнили і не плануємо звільняти. До таких подій все-таки дуже важко бути готовим. Ми взяли кредит в нашому основному банку, також будемо намагатися за рахунок сторонніх партнерських залучень підтримувати обсяги виробництва, щоб забезпечити хоча б мінімальним навантаженням і зарплатою кожного. Ми вже маємо досвід проходження криз і вірю, що пройдемо й через цю”.

Що зараз відбувається на ринку, чи змінились пропозиції замовників?

Наші клієнти, наші партнери зреагували одразу з оголошенням карантину і перейшли в режим очікування. З березня в нас не з’явилось жодного великого замовлення, тож виконуємо попередні і вже доводиться працювати "на склад".  Однак, зараз вже починаються дуже обережні діалоги про нові поставки,  адже наша продукція використовується у проєктних рішеннях. Роботи та зобов’язання по таким рішенням плануються заздалегідь – і  наші партнери, як і ми, сподіваються, що економіка в майбутньому буде підніматися, і ми маємо бути до цього готові".

Вінницькі підприємства швидко вивчають потреби нового внутрішнього ринку

Чи легше буде оговтатись від економічних наслідків карантину за рахунок можливості розширення ринку в інтернеті?

"Ринок в інтернеті – це окрема велика ніша, яку безумовно потрібно використовувати для розвитку бізнесу. Карантин лише пришвидшив процес освоєння цього ринку. Наша група товару – це світильники для офісів, шкіл, магазинів, складів, і на даний момент замовлення зупинились в інтернеті теж. Ми розраховуємо, що робота з онлайн маркетингом сприятиме швидкому нарощенню просування вже при подоланні кризи".

Як змінилася ваша маркетингова стратегія зараз?

"Цей час ми використовуємо для зміцнення та налагодження відносин з потенційними покупцями. Ми розуміємо, що всі проєкти в клієнтів зупинені, тож напрям не на продажі зараз, а на готовність опрацювати великі замовлення в майбутньому. А ще ми ведемо просвітницьку діяльність по темі освітлення. Вже вийшло з друку друге видання посібника «Правильне світло в кожну школу», де пояснюється, наскільки важливі параметри освітлення, наскільки шкідливими для очей можуть бути LED світильники з високими пульсаціями, з невідповідною колірною температурою чи невідповідним  параметром UGR.   В цьому посібнику  немає реклами, немає навіть наших координат, тож це чистий соціальний проект – вклад в здоровий зір наших дітей".   

Вінницькі підприємства швидко вивчають потреби нового внутрішнього ринку

Зараз більшість роботодавців з метою економії грошей на оренді планують максимально перейти на роботу дистанційного формату, чи ви думали над цим?

"Нам вдалось організувати ефективну дистанційну роботу частини офісного персоналу. Хоча більша частина нашого штату, як і в будь-якого виробничого підприємства це: монтажники, слюсарі, оператори технологічного обладнання. Ці люди не можуть працювати дистанційно, адже продукція робиться їх руками. Крім того ми маємо власний відділ розробок з інженерами та конструкторами. Кожен наш працівник є професіоналом, але найкращі результати ми показуємо лише працюючи в команді. Тому віримо, що такий дистанційний режим – це тимчасова вимушена міра".

Наскільки швидко та ефективно проходить діджиталізація роботи вашого підприємства?

"Завдяки тому, що задовго до карантину ми вже мали досвід дистанційної роботи наших співробітників під час відряджень, питання діджиталізації для нас не стояло гостро. Потрібно було лише збільшити потужності та підвищити рівень безпеки доступу до нашої внутрішньої мережі".

Які задачі стоять перед вашою командою маркетологів зараз?

"В першу чергу змістити наше позиціонування в бік масового продукту. Наша ціль – підвищити впізнаваність бренду та донести інформацію про якість,  високу ефективність і доступність продукції. До цього часу нас обирали тільки великі компанії, які проводять професійні чесні тендери – з проведенням тестування продукції в незалежних лабораторіях. Як приклад, співробітництво з АТБ, які дуже жорстко відбирають своїх постачальників

Вінницькі підприємства швидко вивчають потреби нового внутрішнього ринку

На які соціальні мережі ви робите ставку? Чи збільшилась активність на онлайн ринку зараз?

"Facebook, Instagram та Youtube. Ми давно присутні у Facebook, розвиваємо Instagram. Працюємо над оформленням каналів у Youtube, проте на все недостатньо наших ресурсів. Збільшилась активність, але не продажі. Клієнти поки відкладають покупку на пізніше.  В цілому ринок в нашому сегменті тимчасово падаючий (в цінах), тож це абсолютно правильна логіка. Як тільки карантин послабне, ми очікуємо стабілізацію цін та ріст продажів".

Яку стратегію для розширення ринку ви обрали на майбутнє?

"Спрощуємо операції покупки – в нас вже є діючий інтернет-магазин, з можливістю зробити технологічний вибір, зробити замовлення, оплатити  on-line, або по отриманому рахунку, навіть не спілкуючись по телефону. Також будемо пропонувати консультації з професійним інженером-світлотехніком для правильного вибору типу освітлення для конкретних об’єктів. Цей рік має стати для нас роком підвищенням автоматизації технологічних процесів. Це дасть нам змогу максимально скоротити час виконання замовлень, зменшити собівартість та  знизити ціни виробів".

Чи можна приблизно спрогнозувати зміни на ринку після карантину та скільки триватиме стабілізація економічних процесів?

"Ринок буде більш раціональним. Зменшиться споживання в цілих сегментах – одяг, взуття. Буде перерозподіл цін по нерухомості – будуть дешевшати квартири, особливо в густонаселених спальних районах,  підвищиться ціна приміських будинків. Звичайно зменшиться туризм, зменшиться кількість бізнес-поїздок.  Проте це тема дуже ємка – не цього інтерв’ю. На ринку залишаться лише найсильніші компанії, та ті, які зуміють адаптуватись до нових умов. Поведінка споживачів зміниться, розуміння нових потреб стане ключем до успіху бізнесів в кожній конкретній галузі. Найближчі два роки зміни будуть продовжуватись. Думаю, через рік ми ще побачимо другу хвилю – сильні компанії, які вистояли глибоку кризу, будуть звертати цілі сегменти та напрями своєї діяльності. Насамперед це енергетика та освіта".

Вінницькі підприємства швидко вивчають потреби нового внутрішнього ринку

Як в умовах карантину працювати з партнерами та замовниками за кордоном?

На жаль, через невизначеність терміну карантинних заходів не лише в Україні, а й за кордоном, нашим партнерам також складно прогнозувати завтрашній день. Наразі в нас відтермінували виконання двох великих експортних контрактів”.

Які нові можливості для підприємства відкриває ця ситуація? 

"Криза – час масштабно оцінити стан компанії та її процесів, час можливостей для оптимізації. За минулий місяць ми закінчили технологічну документацію на нові моделі, розробили та починаємо виготовляти нові автоматичні станки для подачі металевого листа з місця вирубки на наступні етапи витяжки та лазерної обробки.  Для нас це час, де розробки не зупинялися. Також, оскільки відбулось зменшення імпортованої продукції, є деяка можливість для покращення позицій на ринку національних виробників. Проте все одно «плюсами» це назвати важко. Криза – це втрати. І мова йде за їх мінімізацію".

На що мають зважати в уряді щоб підтримати роботу вашого і інших підприємств в Україні? Яка саме допомога зараз потрібна вашому підприємству?

"Думаю, не лише для нас, а для всіх виробників України важливо зменшення податкового навантаження, особливо на фонд оплати праці. На "білих" підприємствах, які платять  офіційні зарплати,  доля зарплатних податків суттєво підвищує собівартість  виробів та зменшує можливості запропонувати для покупців зниження цін.  Також, на даний момент, думаю, варто підвищити вимоги до носіння масок, але відмінити карантин, наслідки якого буде неймовірно важко долати".



Переглядів: 822
Поширень: 3